Barn- och ungdomsmottagning Gävle

Om Barn- och ungdomsmottagning Gävle

Till barn- och ungdomsmottagningen kommer du och ditt barn efter att ha fått remiss eller gjort en egen vårdbegäran via 1177 Vårdguidens e-tjänst. Kontakta i första hand din hälsocentral, barnavårdcentral, skolsköterska/skolläkare eller 1177 Vårdguiden på telefon om du har frågor gällande dig eller ditt barn. Vill du komma i kontakt med mottagningen gör du det enklast genom 1177 Vårdguidens e-tjänst, klicka på det sökord som passar ditt ärende. E-tjänster hittar du under rubriken Våra e-tjänster på den här sidan.

Lasarettsvägen 1, 801 88 Gävle - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Allergologi, barn och ungdom, Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, barn och ungdom, Dietist, Endokrinologi, Kardiologi, barn och ungdom, Lekterapi, Medicin, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom, Reumatologi