Stockholm

Öppet fredag från 07:00

Läkarbesök

Vaccination

Covid-test antigen, Covid-test PCR och Vaccination Covid-19 är gratis. Covid-test antigen + reseintyg kostar 649 kr

Välkommen till Hälsa Hemma Stockholm - Vårdcentralen som du får snabb kontakt med!

Hälsa Hemma vårdcentral i Stockholm är vårdcentralen som du enkelt kommer i kontakt med. Du möter din läkare eller sköterska via chatt eller videomöte i Hälsa Hemma-appen och får hjälp inom 10 minuter. Skulle det behövas kommer din läkare eller sköterska hem till dig. Har du akuta besvär får du naturligtvis hjälp omedelbart - i hemmet.

Hälsa Hemma är del av vårdvalet i Region Stockholm vilket innebär att du väljer Hälsa Hemma som vilken annan vårdcentral som helst.

Det här kan Hälsa Hemma vårdcentral i Stockholm hjälpa dig med

Till Hälsa Hemma kommer du med alla typer av medicinska besvär. Det kan röra sig om allt från enklare åkommor till allvarligare problem, eller kroniska sjukdomar. Hälsa Hemma har både diabetes- och astma-/KOL-sköterska tillgänglig. Det finns flera mobila läkare och sköterskor som rullar i Stockholmsområdet, kanske har du sett de rosa bilarna?

Hälsa Hemma vårdcentral - så fungerar det

När du laddat ner appen trycker du på den stora rosa knappen på startskärmen för att starta ett nytt ärende. Du får då kontakt med din läkare eller sköterska som normalt svarar inom några få minuter. Berätta vad som besvärar dig, ta bilder eller video som du enkelt skickar till din doktor i appen. Ofta får du hjälp direkt via det digitala mötet men ibland behövs ett fysiskt möte. Din läkare eller sköterska kan ofta komma hem till dig inom några dagar, och självklart möter du samma doktor eller sköterska varje gång.

Läs mer om Hälsa Hemma vårdcentral.

Varmt välkommen till oss på Hälsa Hemma vårdcentral i Stockholm!

Informationen uppdaterades 10:58 - 6 feb, 2024

8 apr, 2024

Mycket positivt

8 apr, 2024

Det är lätt att komma i kontakt med en läkare. De kom hem för att ta prover. Alla är supertrevliga. Så här ska en vårdcentral vara!

5 apr, 2024

Det är synd att det inte stämmer med mitt läkarteam och samma personal varje gång för det är inte sant!

9 apr, 2024 Hälsa Hemma vårdcentral i Stockholm svarade:

Hej, Britt-Marie. Tack för ditt omdöme. Ibland händer det att läkaren eller sköterskan blir sjuk eller är borta. Då kan vi erbjuda våra patienter snabbare hjälp av andra på vårdcentralen. Om du trots detta föredrar hjälp från de i ditt team kan du säga detta till den av oss som du pratar med. 🌸

5 apr, 2024

Efter byte till Hälsa Hemma känner man en större trygghet än tidigare vårdcentraler.

Helgfri mån-fre

Besöksadress