, Kungsholmen

Fertilitetsutredning

Ingen remiss krävs.

Klimakteriebesvär

Hormonrubbningar

Välkommen till våra gynekologiska mottagningar i Stockholm. Vår verksamhet omfattar både mottagning och kirurgisk behandling. GynStockholm startade 1998 på S:t Görans sjukhus och är idag en av de största aktörerna i Norden.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm och därmed gäller vanlig patientavgift på 275 kr/besök samt frikort. Giltig legitimation skall uppvisas vid besöket.

Vi gör utredningar och behandlingar av bland annat:

• Gynekologisk mottagning

• Sjukdomar i livmoder och äggstockar

• Inkontinens

• Framfall (prolaps)

• Mensstörningar

• Smärttillstånd i underlivet

• Övergångsbesvär

• Preventivmedel

• Ultraljud

• Utredning och behandling av cellförändringar

Gynekologiska operationer

Utförs av våra gynekologer på vår operationsavdelning. Dagkirurgiska operationer innebär att du lämnar sjukhuset samma dag.

Varmt välkommen till GynStockholm Läkarvillan!

Informationen uppdaterades 09:00 - 22 maj, 2024

8 apr, 2024

Första besöket. Sökte för klimakteriebesvär. Helt ok läkare men Hen använde inte handskar vid Gyn undersökning och även stod det senare i min journal två diagnoser, en var torra slemhinnor (det förstod jag) men den andra fick jag inte förklarat av Hen på plats, eller hur vi ska gå vidare nu…så rätt dålig information och dålig hygien. Fräscht ställe ändå, lite svårt att hitta bara.

9 apr, 2024 GynStockholm Läkarvillan svarade:

Hej! Tack för dina synpunkter. Du får gärna höra dig till oss på infogyn@cevitacare.se Mvh CevitaCare

28 feb, 2024

Det vore bra om man kunde boka tid digitalt el via chatt, utan att behöva bli uppringd av sköterska. Långa väntetider. Trevligt bemötande av läkaren som också tog god tid på sig, men tyvärr inte riktigt så mycket lyhördhet inför mina behov som jag hade önskat, vilket resulterade i att jag efteråt kände mig bekymrad, orolig o frågande till hur jag skulle gå vidare.

20 feb, 2024

Superbra mottagning. Jättebra läkare. Jättebra på specialistultraljud. Rekommenderar dem, särskilt dr Malin Thorsell. Hon är fantastisk.

3 feb, 2024

Mycket bra mottagning som Inger förtroende

18 jan, 2024

Trevligt bemötande och lätt att få tid. Läkarna jag mött (2 st) har varit kunniga och tålmodiga med alla mina undringar.

Fråga ställd 08:11 - 26 jul, 2021

Har fått reda på att mitt senaste prov på sköldkörteln visade något förhöjt . Jag blir bara sämre och sämre .tappar hår . Fruktansvärt trött . Ont i muskler och leder . Undrar om ni kan hjälpa mig . Min vc gör inget .

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Marie! Tack för din fråga. Tyvärr får vi inte hantera enskilda patientärenden via frågeformulär som denna. Följande alternativ: 1. Ring oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Vi använder oss av TeleQ, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. 2. Du kan också logga in på 1177 mina sidor. Lägg till gynstockholm (ett ord) som mottagning, och ansöka om kontakt via 1177. Du är då inloggad med någon form av bank-id och vi får då hantera ditt ärende som patient.

Fråga ställd 11:05 - 9 feb, 2020

Har vart i klimakteriet sen jag var 36 år är idag 43 år. Min gyn Magnus Stangenberg har nu slutat. Det jag behöver är nytt recept troligen på Angemin som hjälp mig mkt men är nu även sjukskriven pga depprition och äter även sertralin. Tänker kan detta hänga ihop. Vad finns för annan behandling mot klimakteriet?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Sandra! Tack för din fråga! Tyvärr får vi ej ge medicinska råd över frågeformulär via vården.se. Vi hoppas du kan ringa oss på 08-12075500, välj mottagning och tidsbokning. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Mvh GynStockholm/ Cevita Care AB

Fråga ställd 12:07 - 4 feb, 2020

Jag har tid för operation hos er om två dagar men har inte fått info om fasta och dusch inför operationen. Har mejlat men får inget svar. Nu försöker jag såhär.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Erika! Tack för din fråga! Oftast hanterar vi ej patientärenden över mejl. Ring oss på 08-12075500, välj S:t Görans och operation. Med vänlig hälsning GynStockholm/ Cevita care Ab

Fråga ställd 20:37 - 23 jan, 2020

Hej. Jag har PCOS och går hos en privatklinik i Södertälje i 7 månader. Jag har tagit letrozol dessa månader varav trippel dos i 2 månader utan några resultat på ägglossning alls. Jag tänkte höra vad ni tycker, om man kanske ska boka för en ”2nd opinion” hos er eller bara fortsätta kura på letrozol och hoppas på det bästa?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Miranda! Tack för din fråga! Tyvärr får vi ej ge medicinska råd över frågeformulär/mejl. Vi hoppas du kan ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Du får då en tid då en sköterska ringer upp och kan ge dig råd. Med vänlig hälsning Gynstockholm / Cevita care ab

Fråga ställd 13:13 - 15 jan, 2020

Jag skulle vilja komma till er och vill gärna ha en tid. Har blivit rekommenderad Hilde Löfqvist. Söker för besvär i samband med menopaus.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

God eftermiddag! Dr Löfqvist sitter på vår mottagning GynStockholm Stadshagsgården. Du når oss lättast via telefon, 08-12075500, välj tonvalet för Stadshagsgården. Vi ringer upp dig och hjälper dig att boka en tid. Alternativt kan du höra av dig via 1177.

Fråga ställd 10:26 - 8 jan, 2020

Hej! Jag har en tid hos Nina sommerfeldt mån 13/1 undrar vilken tid det var. Mitt namn är Helena Lundgren

Hej Din tid är 8.40

Fråga ställd 18:02 - 30 dec, 2019

Besöksavgift utan frikort till gyn.läkare?

Hej Besöksavgiften är 350 kr besök upp till frikort

Fråga ställd 11:24 - 12 dec, 2019

Jag har bokat en tid sedan tre veckor tillbaka. Dagen innan får jag ett påminnelse-sms med en NY tid, som inte passar mig. Varför? Är den gamla tiden av någon anledning avbokad? Varför kan jag inte komma i kontakt med er så ja kan få en förklaring. Obegripligt!

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Dorothea! Tack för din fråga! Tyvärr kan vi ej svara på vad som gått fel i detta fall över ett frågeformulär som detta. Följande alternativ: 1. Ring oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. 2. Du kan också logga in på 1177 mina sidor. Lägg till gynstockholm (ett ord) som mottagning, och ansöka om kontakt via 1177. Du är då inloggad med någon form av bank-id och vi får då hantera ditt ärende som patient. Med vänlig hälsning GynStockholm / Cevita care

Fråga ställd 08:58 - 9 dec, 2019

Hej! Jag har en spiral som skulle tagits ut för ett år sedan och vill eventuellt göra en sterilisering samtidigt. Hur ska jag på bästa sett få en tid för detta?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Angela! Tack för din fråga! Ring oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Du får då en tid då en sköterska ringer upp och kan ta detta ärende vidare. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStockholm/cevita care ab

Fråga ställd 09:06 - 3 dec, 2019

Hej min dotter var på st Göran i morse fick otydligt besked om recept och åtgärder var snäll och återkoppla ,vill att en sköterska ringer upp henne eller mig

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Madeleine! Tack för din fråga! Tyvärr får vi ej hantera enskilda patientärenden över frågeformulär som detta, inte heller ringa upp efter begäran. Vi måste hänvisa till våran telefon 08-12075500, välj tidsbokning (alla patientärenden går via tidsbokningen). Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStockholm/ Cevita care ab

Fråga ställd 12:51 - 13 nov, 2019

Hej, jag har en tid hos er nu på fredag 15/11 och fick en påminnelse via sms. Adressen som angavs där var Sankt Göransgatan 126 men jag vill minnas att jag vid tidigare besök var på Friskvårdsgatan 1.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Lena! Tack för din fråga! Vi har öppnat en ny mottagning på S:t Göransgatan 126, även kallad Stadshagsgården, då alla våra doktorer ej får plats på mottagning på Friskvårdsvägen 1. Det kan vara så att den doktorn då ska träffa sitter på den nya mottagning därav fick du det sms:et med den nya adressen. Med vänlig hälsning Gynstockholm / Cevita care ab

Fråga ställd 11:26 - 13 nov, 2019

Hej undrar om ni tar emot nya patienter, behöver en kontroll och prov. Mvh Lena

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Lena! Tack för din fråga! Vi tar emot nya patienter. Vi tar enbart emot bokningar över telefon 08-12075500, välj mottagning som passar bäst och tidsbokning. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStockholm /cevita care ab

Fråga ställd 16:41 - 29 okt, 2019

Hej! Jag har en fundering kring provera och hoppas att det är rätt att vända sig hit. Det har ju nyligen skrivits mycket om gestagen skulle öka risken för bröstcancer hos kvinnor som har kommit i klimakteriet. Sedan har studien fått mycket kritik och jag läste även att risken för bröstcancer är lika stor för någon med fetma som för någon som går på en hormonbehandling. Men jag har haft svårt att hitta eventuella biverkningar och risker för en fertil kvinna som tar gestagen, provera som jag gör. Vilka är riskerna och biverkningarna av provera? Finns det någon forskning på det? Jag äter provera i 14 dagar max fyra gånger per år, och har gjort det i snart 8 år (sedan jag var 16), med undantag för två års p-piller (Yasmin). Jag vet att risken för blodpropp ökar markant lite av p-piller, och att det fortfarande är ett rekommenderad preventivmedel. Finns det någon liknande statistik med gestagen/provera? Det var ett tag sedan jag diagnosticerades med pco, och jag har upplevt att kunskapen om det är splittrat eller riktar sig mot kvinnor som försöker få barn, därför vänder mig till er som är specialiserade på området. Bästa hälsningar, Lydia Milles Gedin

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Lydia! Tack för din fråga! Tyvärr har vi inte möjlighet att svara på medicinska frågor över mejl eller andra frågeformulär som denna. Vi måste hänvisa till våran telefon 08-12075500, välj tidsbokning. Du får då en tid då en sköterska ringer upp och kan svara på dina frågor. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStockholm/ cevita care

Fråga ställd 10:34 - 24 okt, 2019

Hej! Jag undrar om det är möjligt att få komma och kolla om jag fortfarande är fertil. Jag är 41 (i januari) och är orolig att jag har kommit in i förklimakteriet. Vi försöker att bli gravida med ett syskon till vår son som är 1 år. Vi har försökt sedan augusti så vi har ju inte kommit upp i 1års försöksgränsen, men skulle vilja veta om det ens är värt att försöka. Vänligen, Jenny

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Jenny! Tack för din fråga! Man är alltid välkommen att boka tid om man har barnönskan eller andra gynekologiska besvär. Vi tar emot bokningar på 08-12075500. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStcokholm/ Cevita care

Fråga ställd 11:42 - 21 okt, 2019

Hej! Är nyinflyttad och vill gärna lista mig /ha en tid hos er Mvh Britt Marie Fornefors

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Britt Marie! Tack för din fråga! Du är varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500. Du får då en tid då en sköterska ringer upp dig och kan ta ditt ärende vidare. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStcokholm / Cevita care

Fråga ställd 23:19 - 3 okt, 2019

Jag tillhör Uppsala läns landsting. Har jag rätt att beställa tid hos er ändå? Jag har problem efter en bakre plastik som inte blev lyckad. Den gjordes på Hudiksvalls lasarett. Har även opererat bort livmoder och äggstockar ,även det på Hudiksvalls lasarett.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Inger! Du har rätt att boka ett besök till en av våra gynekologer för undersökning oavsett vart i landet du bor. Varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Du får då en tid då en sköterska ringer upp dig och kan ta ditt ärende vidare. Vi använder oss av flexitid, vilket innebär att vi ringer patienter mellan 07:30-15:30. Vi har varje dag beroende på personalstyrka 100-300 samtal, som kan bokas upp av patienter från att telefon-växeln öppnar 07:00 varje vardag, och därefter ringer vi upp som sagt mellan 07:30-15:30. Vi rekommenderar att man ringer så tidigt som möjligt efter 07:00. Med vänlig hälsning GynStockholm/ Cevita care

Fråga ställd 12:23 - 13 sep, 2019

Är Ann Håkansson kvar hos er?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Birgitta! Tack för din fråga! Ja Dr. Ann Håkansson arbetar hos oss på Cevita care / GynStockholm. Med vänlig hälsning GynStcokholm / Cevita care

Fråga ställd 10:50 - 26 aug, 2019

Jag ringer på morgonen idag 26/8 och får veta att ni ska ringa upp 10.30, ni ringer 10.44 och när jag svarar hör jag bara ett samtal i bakgrunden men sen lägger ni på luren och ber mig återkomma i morgon

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Gunilla! Tack för din fråga! Vi vet ej vad som kan ha gått fel i detta ärende. Försök gärna ring oss igen imorgon. Du kan också kontakta oss via 1177. Lägg till gynstockholm (ett ord) som mottagning. Välj t ex. ombokning/avbokning och förklara där vad som hänt. Du är då inloggad med någon form av bank-id och vi får då hantera ditt ärende som patient. Med vänlig hälsning Gynstockholm/ Cevita care

Fråga ställd 15:43 - 14 aug, 2019

Hej! Kan jag boka tid hos er utan att ha en remiss? Jag är 48år och bor i Gävle. Jag har klimakteriebesvär.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Camilla! Ja det kan du! Vi har inget remisskrav och tar emot patienter från hela landet. Varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500. Med vänlig hälsning GynStcokholm / Cevita Care

Fråga ställd 00:34 - 7 aug, 2019

Kan jag boka en tid för PCOS? har en tidigare diagnos har väldigt mycket problem nu. Skulle även vilja ta cellprovtagning som jag har missat kallelse på för jag har bott utomlands senaste året. MVH Hanna

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Hanna! Du är varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Då får du en tid då en sköterska ringer upp dig och kan ta ditt ärende vidare och boka in dig till en duktig gynekolog med erfarenhet av PCOS. Med vänlig hälsning Gynstockholm /cevita care

Fråga ställd 16:43 - 17 jul, 2019

Hej har ni någon gynekolog hos er som har bra erfarenhet av Lichen sceleros? Min gyn har gått i pension. Mvh

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Pia! Varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Vi har flera duktiga gynekologer på våra mottagningar, så ska vi hitta en erfaren gynekolog. Med vänlig hälsning Gynstockholm /cevita care

Fråga ställd 15:34 - 26 jun, 2019

Hej! Jag undrar om ni utför ultraljud på livmoder + äggstockar inför fertilitetsbehandling?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Jennie! Tack för din fråga! Ja det göra vi. Varmt välkommen att ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning så berättar vi gärna mer. Med vänlig hälsning Gyn stockholm / Cevita care

Fråga ställd 15:44 - 18 jun, 2019

Hej, jag använder estradot 37,5m sedan feb 19 och har hunnit ta provera 10 mg en gång. Gynekolog praktikertjänst Vällingby var den som föreskrev dessa läkemedel.(Har nu telefonsvare som uppger att de gått på semester, oklart hur länge) Omgående gick jag upp 4 kg och har kämpat med dessa. Nu i värmen blir mina ben/fötter och händer väldigt svullna. från knä och ner värker det. Åker utomlands och vet att jag kommer svullna ännu mer. Finns det möjlighet till att få något vattendrivande läkemedel under dessa tre veckor då jag annars kommer vara som en boll med värk. Jag cyklar flera mil dagligen till jobbet och är på gymet 5 dagar i veckan, dvs väldigt aktiv men dras med övervikt. Orkar inte med denna extra svullnad också då den är obehaglig.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Åsa! Tack för din fråga till oss! Tyvärr kan vi inte svara på om vi kan förskriva ut något utan ett besök till några utav våra gynekologer. Vänligen ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning, så ska en sköterska ringa upp dig och gå in mer ingående på ditt ärende för att se vad hjälpa till med. Med vänlig hälsning Gynstockholm / Cevita care

Fråga ställd 11:23 - 10 jun, 2019

Om man vill kolla kvalitén på sina ägg och övrig fertilitet, var kan man vända sig?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Maria! Tack för din fråga! Ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning. Så ska vi svara mer ingående på dina frågor. Vi tar emot patienter även privat. Med vänlig hälsning Gynstockholm/ Cevita care

Fråga ställd 11:29 - 3 jun, 2019

Hej, kan ni vänligen kontakta mig på 0762095174 det gäller resultat av blodprov som tagits via Dr. Bo Ahnsen. P.nr. 7601100402 Mvh Dilek

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Dilek! Tyvärr kan vi inte kontakta patienter från förfrågan via mejl/vården.se. Tänk på att aldrig skriva ut hela personnummer i formulär som inte är säkert krypterat. Du måste ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning (alla patientärenden går via tidsbokningen). Telefon-växeln för tidsbokningen öppnar 07:00 varje vardag, ring direkt på morgonen. Du kan också logga in säkert på 1177 med någon form av bank-id och kan då lägga till gynstockholm (ett ord) som mottagning, och via 1177 ansöka om journalkopior (vilket du kan då skriva att du vill ha svar på prover). Med vänlig hälsning GynStockholm /Cevita Care

Fråga ställd 21:29 - 8 maj, 2019

Hej, Jag misstänker att jag har PCOS trots att jag aldrig fått den diagnosen och snart är 48 år. Orsaken till att jag tror detta är att jag behövt hjälp för att bli gravid, att jag har kraftig kroppsbehåring, kronisk migrän, Rosacea och viss övervikt. Frågan är nu om det är någon vits att utreda och ställa diagnos? Finns det hjälp att få även i min ålder så att säga? Tacksam för svar. Mvh, Annelie

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Annelie! Tack för din fråga! Man är alltid välkommen att boka tid för oss för frågor. Ring oss gärna på 08-12075500, välj tidsbokning. Du kommer då få en tid då en sköterska ringer upp dig och kan svara mer ingående på dina frågor. 'Telefon-växeln för tidsbokningen öppnar 07:30 varje vardag, ring så tidigt som möjligt på morgonen. Med vänlig hälsning GynStockholm/ Cevita Care

Fråga ställd 22:05 - 9 apr, 2019

Hej! Jag är patient hos Marie Hofling via Skandia. Hon skrev ut Femasekvens åt mig, men eftersom jag inte började äta tabletterna förrän februari (rädd för ev biverkningar), så har jag bara hunnit ta ut en omgång (3 mån) och nu har receptet gått ut när jag försökte hämta ut en omgång till. Kan jag få ett nytt recept?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Carina! Tack för din fråga. Du kan ringa oss på 08-12075500, välj tidsbokning (alla patientärenden går via tidsbokningen). Du kan också logga in på 1177 mina sidor. Lägga till gynstockholm (ett ord) som mottagning och ansök om receptförnyelse via 1177. Vänliga hälsningar GynStockholm | Cevita Care AB

Fråga ställd 10:28 - 29 mar, 2019

Hej! Läste tidigare fråga om tidsbokning. Har också försökt boka tid, senast idag fredag kl 9:30 men alla tider var redan upptagna. Har ni inga akuttider eller att man kan boka in sig längre fram. Visst är det bra att bli uppringd men inte om man inte kommer fram, har försökt en vecka nu.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Susanna! Tack för din fråga! Beroende på hur många vi har bemannade på telefonen så har vi mellan 100-300 samtal som kan bokas via tidsbokningen. Telefon-växeln öppnar 07:30 varje vardag, ringer man då lite senare (i detta fall 2 timmar) så kan dessvärre alla tidsbokningstider vara slut. Försök gärna ringa så tidigt som möjligt på morgonen så ska det finnas tider så vi kan ringa upp dig. Tyvärr har vi ingen möjlighet att bedriva akutverksamhet och därav har vi inga akuttider. Däremot kan det alltid komma in återbud och då kan vi erbjuda snabba tider till någon utav våra gynekologer. Men det gäller som sagt att man då ringer tidigare på morgonen. Med vänlig hälsning Gyn stockholm

Fråga ställd 10:45 - 23 mar, 2019

Hej. Danderyds sjukhus har kastat ut mig från uppföljningskontroller efter operation av cellförändringar och säger att jag skabli kontaktad av min lokala vårdgivare i Vallentuna. Det har jag inte blivit och behöver uppenbarligen få till detta på annat sätt dvs provtagning. Jag skulle också vilja ha rådgivning avseende klimakteriebesvär. Är det möjligt att få hjälp med dessa två saker samtidigt? Då vill jag gärna boka tid.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej! Det var ju otrurligt. Självklart är du välkommen till oss.Men om de vårdgivarna du vart hos tidigare inte har takecare så behöver du skriva ut dina jounaler så vi kan se dem när du kommer hit. Du är välkommen att ringa och boka tid på 08-12075500, då får du en tid med en sköterska som ringer upp och hjälper dig med att boka detta. Vänliga hälsningar GynStockholm | Cevita Care AB

Fråga ställd 11:26 - 22 feb, 2019

Om man behöver sjukresa och har ett sjukresekort. Kan ni ladda en tur o retur resa o att man själv sen bokar taxin.

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Susanna! Om man är beviljad färdtjänst kan vi ladda på kortet och du själv sen ringer och beställer. Är man inte färdtjänstberättigad behövs det göras en medicinsk bedömning från läkaren om det ska utfärdas ett tillstånd eller ej. Och det kan först göras vid besöket, inte innan. Med vänlig hälsning gyn stockholm

Fråga ställd 10:18 - 22 feb, 2019

hur i allsindar kommer man fram per telefon för att få boka en tid?? rösten säger att tiderna idag är slut men jag vill ha en tid längre fram, hur gör jag då?? kan Ni ringa upp mig?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Eva! Våran telefon-växel öppnar 07:30 varje vardag. Vi ringer ca 200-300 samtal varje dag. Ringer man oss lite senare på dagen har alla telefontider tagit slut. Försök gärna ringa oss nästkommande vardag på morgonen så ska du få en tid samma dag då vi ringer upp dig. Med vänlig hälsning Gyn stockholm

Fråga ställd 20:18 - 19 feb, 2019

Hej! Jag och min sambo, båda 31 år, har försökt få barn i snart ett år. Två-tre cykler efter att vi började försöka så blev jag gravid, men i juli så fick jag tyvärr missfall. Nu har vi försökt i åtta cykler efter missfallet men inte lyckats bli gravida igen. Vi har använt oss av ägglossningstester så vi bör ha haft samlag vid rätt tidpunkter. Vi har försökt fundera på vad som kan göra att det dröjer och det enda vi kan komma på är att sambon hade testikelinflammation innan puberteten (han tror han var ca 10 år) och efter puberteten har han haft hydrocele och efter det kan ibland fortfarande få tyngdkänsla. Våra funderingar är nu om man kan få hjälp med fertilitetsutredning via offentligvården eftersom vi försökt få barn i snart ett år, eller räknar man ett år från senaste graviditeten? Om man räknar ett år från senaste graviditeten, kan det faktum att sambon haft testikelinflammation och hydrocele göra att man kan få utredning tidigare än ett år? Om det i nuläget inte går att få hjälp via offentligvården, vad kostar det att göra en fertilitetsutredning privat? Mvh Karin Larsen

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej! Ni har alltid rätt till en bedömning, och i Ert fall finns det god anledning till att få komma på en fertilitetsutredning innan ett år har gått. Ring oss på 08-12075500 så bokar vi in Er. Detta går under offentligvården. Välkomna!

Fråga ställd 10:10 - 19 mar, 2018

Hej jag undrar om man behöver remiss för att boka tid hos er? mvh

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Sandra, Nej det behövs ingen remiss för att boka tid hos oss. Du är välkommen med ditt samtal!

Fråga ställd 19:45 - 7 nov, 2017

Hej, jag och min man har försökt bli med barn sedan september 2016 men ej lyckats än. Jag är 35 år, var på gyn undersökning igår och kollade att allt var ok. Vill dock genomföra en fertilitetsutredning, kan man göra det hos er och hur lång väntetid är det på det? Undrar även om det är någon extra kostnad än patient avgift för den sortens behandling och om frikort gäller? Tack för svar :)

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Ramona, Absolut kan ni komma till oss för att undergå en utredning, vi har väntetider på ca 1 månad just nu. Utredningen kostar 350 kr per person och besök, frikort gäller. Läkaren bedömer om provtagning är nödvändig och kliniken står då för kostaden, enda undantaget är om man själv önskar prov som läkaren inte anser nödvändigt - då får man betala det själv. Provtagningskostnad varierar beroende på provtyp. Välkommen!

Fråga ställd 09:57 - 14 okt, 2017

Jag är en kvinna på snar 50 år som på senare tid gått upp mkt i vikt och samlat på mig mkt vätska. Har fortfarande regelbunden mens. Utredd hos husläkare för ökad smärta i leder samt smärtpunkter i v bröst (mammografi och ultraljud Var ok) mina värden visade följande FSH 18 Östradol 937. Min husläkare rekommenderade mig att utreda östradalvärdet via en gynmottagning. Jag har förstått att det kan orsaka både viktuppgång och smärtan i bröstet. Stämmer det? Och bör min östrogennivå utredas? Mvh

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Tack för din förfrågan, har talat med vår medicinske chef som förordar att du beställer en tid för konsultation och rådgivning kring dina besvär välkommen att beställa tid på telefonnummer 08-120275500 Hälsningar GynStockholm

Fråga ställd 09:41 - 22 sep, 2017

Hej jag , 74 år, har typisk stressinkontinens sedan flera år, kvarstår trots knipövningar mm. Hört att ni utför dagkirurgisk slyngplastik. Vad kostar det för mej i Värmland och har man nytta av remiss till er, inte minst kostnadsmässigt? Väntetider?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Du kan be ditt landsting/hemsjukhus ge dig en betalningsförbindelse, Du betalar då inte mer än resa och ev uppehälle. Vi har i dag ca 2-3 veckors väntetid på en inkontinensoperation

Fråga ställd 08:04 - 14 aug, 2017

Jag önskar fertilitetsundersökning efter 1 års tid försökt bli gravid och få ett syskon till min dotter. Har just fyllt 42 år , vad är åldersgränsen hos er?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Maria, Dessvärre utför vi inga fertilitetsutredningar efter att kvinnan fyllt 42. Det du kan göra är att höra efter på någon privat fertilitetsklinik om de kan göra det för självkostnadspriser (privat). Lycka till!

Fråga ställd 15:37 - 11 maj, 2017

Hej! Jag söker en gynekolog som har kunskap om PCO för kontroll och rådgivning osv. Kan ni erbjuda det?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej, Det kan vi absolut! Ring oss och tala med en av våra kunniga sköterskor för tidsbokning till en läkare som passar. Ha det gott, GYNSTOCKHOLM

Fråga ställd 14:44 - 16 jan, 2017

Hej! Jag har haft kontakt med er tidigare gällande fertilitetsutredning. Min fråga gäller spermadonator, kan jag få tjänsten med insemination hos er förutsatt att jag har en donator? Vänligen Lita Lietz

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej, Dessvärre erbjuder vi inte insemineringar hos oss i dagsläget. Jag föreslår att du kontaktar Fertilitetscentrum i Storängsbotten för vidare information. Lycka till!

Fråga ställd 11:27 - 27 dec, 2016

Jag har tappat bort min kallelse i flytten. Hur gör jag?

GynStockholm Läkarvillan svarar:

Hej Jennie, Du kan ringa till Regionalt Cancercentrum Stockholm/Gotland och be att de skickar ut en ny. Numret dit är 08-12313820 och de har teltid varje dag 13-14. God fortsättning!

Fråga ställd 15:43 - 25 aug, 2016

Jag undrar vilka gynekologer (öl) som arbetar hos er? (Letar efter en duktig operatör för en Uterusextirpation+SOE via Lap.tomi)

GynStockholm Läkarvillan svarar:

HEJ Tack för din förfrågan våra överläkare som gör dessa operationer heter doc. Folke Flam , Bo Anzen, Christina Ert, Marie Hofling och Daniel Murkes Alla är mycket rutinerade och duktiga inom gynekologisk kirurgi Hälsningar Ann-Christin Höjdén

Loading map