Sprututbytesmottagningen Halmstad, Halmstad

Om Sprututbytesmottagningen Halmstad, Halmstad

Välkommen till Sprututbytesmottagningen!

På mottagningen arbetar sjuksköterska för att hjälpa dig med sprututbytet. Vi utför provtagning för att identifiera HIV och hepatit, och ger dig smittskyddsinformation. Här finns också läkare.

Vi hjälper också till att förmedla psykosociala insatser som samtal och stöd för att sluta med ett narkotikamissbruk. Verksamheten bygger på att förhindra smittspridning och att motivera till drogfrihet.

Du kan skriva in dig i sprututbytesprogrammet om du fyllt 18 år, kan legitimera dig och uppvisa stickmärken.

Välkommen till Sprututbytet i Halmstad

Långgatan 32 - visa på karta