1/3
Öppet, idag till 16:00

Svensk Provtagning Hallstavik

Carl Wahrens väg 24, Hallstavik

Svensk Provtagning Hallstavik

Välkommen till Svensk Provtagning Hallstavik!

Svensk Provtagning Hallstavik driver en digital hälsotjänst där du boka skräddarsydda hälsokontroller. Det är ett snabbt och bra sätt att snabbt kunna få en indikation på hur dina värden ser ut och om det finns några livsstilsförändringar du borde göra.

Våra digitala hälsokontroller är ett smidigt alternativ. Det enda du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Carl Wahrens väg i Hallstavik, allt annat sköts online. Det innebär att du både bokar provtagning och får svar på dina blodprover via nätet. All din hälsodata samlas tillsammans med provsvaren i din digitala journal, komplett med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Hallstavik?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

För att boka din hälsokontroll loggar du in med Mobilt BankID eller BankID via din dator eller mobil. När du gjort din beställning får du en remiss för provtagning. Den kommer för det mesta samma dag som du gör din beställning, förutsatt att det är en vardag. Remissen är giltig i tre månader och när du har fått den kan du gå och lämna blodprov vid ett av våra provtagningsställen.

Vi på Svensk Provtagning Hallstavik samarbetar med Laboratoriet Hallstavik, Karolinska Universitetslaboratoriet, som du hittar på Carl Wahrens väg i Hallstavik. När du har lämnat proverna och de har analyserats får du dina provsvar till din digitala journal. Det brukar ta 1-2 dagar innan du får dina svar, men i vissa fall kan det ta något längre tid. Vi skickar både sms och mejlar dig så fort dina provsvar är klara. Tillsammans med provsvaren hittar du all din hälsodata, liksom utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. All information i journalen sparas online och för att ta del av den loggar du in med Mobilt BankID eller BankID, precis som vid bokningen.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Hallstavik redan idag!

Informationen uppdaterades 15:04 - 16 nov, 2020

Boka behandling