Bryggavägen 8, Ekerö

Hälsokontroll Stor

Hälsokontroll Bas

Graviditetstest

Prostatatest

Välkommen till Svensk Provtagning Ekerö!

Hos oss på Svensk Provtagning Ekerö kan du boka skräddarsydda hälsokontroller digitalt. Vi hjälper dig med att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden, och om det finns något i din livsstil som du behöver förändra.

Det är smidigt att göra sin hälsokontroll online! Allt sker digitalt, så när du har bokat din hälsokontroll behöver du bara lämna ditt blodprov på vårt provtagningsställe på Bryggavägen 8 på Ekerö. När proverna har analyserats får du dina svar och all hälsodata i en digital journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Hälsokontroll Premium Plus
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll kost
  • Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Ekerö?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Så här går en hälsokontroll hos Svensk Provtagning till

1. Du loggar in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator på den hälsokontroll du vill beställa.

2. Om du beställer din hälsokontroll på en vardag brukar Svensk Provtagning Ekerö ge dig en remiss för provtagning samma dag. Den är giltig i 5 månader.

3. Du lämnar sedan dina prover på det provtagningsställe du har valt. Du kan välja bland flera; Svensk Provtagning samarbetar med aktörer i hela Sverige. Svensk Provtagning Ekerö finns på Bryggavägen 8 och drivs av Ekerö Synlab Medilab, SYNLAB Medilab.

4. Du får sedan ett meddelande av oss när dina provsvar finns tillgängliga i din digitala journal. Det brukar ta cirka 1-2 dagar efter att du lämnat proverna. Ibland kan det ta något längre beroende på omfattningen av hälsokontrollen.

5. Se all din hälsodata enkelt i din digitala journal, som du loggar in i med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Tillsammans med dina provsvar får du också utförliga kommentarer av en legitimerad specialistläkare.

Boka din hälsoundersökning hos oss på Svensk Provtagning Ekerö redan idag!

Informationen uppdaterades 13:10 - 5 maj, 2022