Tandläkarundersökning - för dig över 23 år

Smile Borås

Allégatan 20, Borås

Smile Borås

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Hos Smile i Borås kan vi hjälpa dig med regelbundna tandläkarundersökningar. Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Därför är det viktigt att gå till tandläkaren regelbundet

Att regelbundet komma på undersökning hos tandläkaren är viktigt för att hålla dina tänder friska. Genom undersökningen kan tandläkaren inte bara upptäcka problem, utan också ge dig råd kring hur du ska ta hand om tänderna för att förebygga att du ska få besvär längre fram. Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren tänder och tandkött manuellt och med hjälp av röntgen.

Hur ofta ska man komma på tandläkarundersökning?

Det vanligaste är att man går till tandläkaren en gång per år, men det kan variera, beroende på hur mycket besvär du har. Din tandläkare kan ta fram en individuellt anpassad behandlingsplan för dig och bedöma hur ofta du behöver komma på undersökning.

Välkommen att boka tid för tandläkarundersökning på Smile Borås!

Välkommen till Smile Borås

I centrala Borås hittar du, utan att låta skrytsamma, en av stans finaste tandvårdskliniker. I centrum på Allégatan 20 står vårt engagerande team bestående av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor redo att hjälpa dig med din munhälsa. Vi erbjuder självklart en trygg och säker vård efter dina behov.

Behandlingar på Smile Borås

• Allmäntandvård

• Akut tandvård

• Estetisk tandvård

• Tandblekning

• Tandimplantat

• Osynlig tandställning med Invisalign

• Barn- och ungdomstandvård

Vi är specialiserade inom akuttandvård och allmäntandvård. Du kan exempelvis boka en årlig tandläkarundersökning hos oss utförd av en professionell tandläkare, eller genomföra en hygienistbehandling med en av våra duktiga tandhygienister.

Akut tandvård när du behöver

Har du drabbats av akut tandvärk eller en tandolycka? Ingen panik, vi hjälper dig med kort varsel.

Hitta till Smile Borås

Det centrala läget gör det enkelt att ta sig till kliniken, men såväl bil som kollektivtrafiken. Det finns parkering utanför kliniken på Allégatan eller i parkeringshuset Nybro på Södra Nybrogatan.

Kontakta oss på Smile i Borås för att boka tid redan idag!

Informationen uppdaterades 11:44 - 1 jul, 2024

Tisdag - Torsdag:07:30 - 17:40