Konsultation inför Invisalign

karta knapp bakgrund

Allégatan 20, Borås

Smile Borås

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Vi på Smile Borås erbjuder tandreglering med den osynliga tandställningen Invisalign.

Hur går en behandling med Invisalign på Smile Borås till?

Med hjälp av en skanner tar tandläkaren fram tandskenor som är utformade efter dina tänder. Skenorna är gjorda av plast och syns därför inte. Som en del av behandlingen ingår regelbundna återbesök var sjätte till åttonde vecka för att kontrollera behandlingens effektivitet. Under varje återbesök får du nya justerade tandskenor, vilket gör att tänderna flyttas mer och mer för varje gång du byter skena. Du får nya tandskenor tills dina tänder har uppnått önskat resultat.

Hur använder man Invisalign?

Det är viktigt att du använder dina tandskenor dygnet runt för att behandlingen ska vara så effektiv som möjligt. Du ska alltså använda dem både på dagtid och på nattetid. Den enda gången du kan ta ur skenorna är när du ska äta, borsta tänderna eller använda tandtråd.

Invisalign före och efter

De flesta börjar se resultat redan inom några veckor. Vissa är klara med behandlingen redan efter 6 månader, men det beror på hur dina tänder ser ut från början. För att uppnå bäst resultat är det viktigt att du använder tandskenorna dygnet runt.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Smile Borås för rådgivning kring Invisalign!

Smile - din tandläkare i Borås!

Välkommen till oss på Smile i Borås. Du hittar oss mitt i stan på Allégatan 20 i en av stans vackraste kliniker. Vi erbjuder trygg och säker vård efter dina behov.

Vad erbjuder vi på Smile Borås?

Vi är specialiserade inom akuttandvård och allmäntandvård. Du kan exempelvis boka en årlig tandläkarundersökning hos oss med en av våra tandläkare, eller genomföra en hygienistbehandling med en av våra duktiga tandhygienister. Vi erbjuder även:

• Estetisk tandvård, till exempel tandblekning
  • Osynlig tandställning med Invisalign
  • Barn- och ungdomstandvård

Vi på Smile Borås erbjuder det senaste inom tandvård

Vi har många års erfarenhet inom tandvård och strävar alltid efter att erbjuda tandvård med den senaste kliniken. Smile Borås har som mål att erbjuda Sveriges bästa tandvård. Vi ger alltid ett personlig bemötande och en trygg vård.

Kontakta oss på Smile i Borås för att boka tid redan idag!

Informationen uppdaterades 08:36 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter