Konsultation tandimplantat - för dig över 23 år

Allégatan 20, Borås

Öppet måndag från 07:30

Smile Borås

Akut tandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Har du förlorat en eller flera tänder? Då kan tandimplantat vara en bra lösning för dig. Hos oss på Smile Borås kan du få hjälp! Observera att du bara kan boka denna behandling om du är över 23 år.

Vad är ett tandimplantat?

Tandimplantat fungerar som en ersättning för en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av två delar: en titanskruv och en krona, det vill säga en konstgjord tand. I det första steget fäster man skruven i käkbenet genom ett kirurgiskt ingrepp. När den har läkt fast ordentligt kan man i andra steget fästa den nya kronan i skruven, som fungerar ungefär som en konstgjord tandrot. Kronan tillverkas specifikt för dig och när den sitter på plats ser den ut och fungerar precis som en vanlig tand.

Varmt välkommen att boka en tid hos oss på Smile Borås!

Smile - din tandläkare i Borås!

Välkommen till oss på Smile i Borås. Du hittar oss mitt i stan på Allégatan 20 i en av stans vackraste kliniker. Vi erbjuder trygg och säker vård efter dina behov.

Vad erbjuder vi på Smile Borås?

Vi är specialiserade inom akuttandvård och allmäntandvård. Du kan exempelvis boka en årlig tandläkarundersökning hos oss med en av våra tandläkare, eller genomföra en hygienistbehandling med en av våra duktiga tandhygienister. Vi erbjuder även:

• Estetisk tandvård, till exempel tandblekning
  • Osynlig tandställning med Invisalign
  • Barn- och ungdomstandvård

Vi på Smile Borås erbjuder det senaste inom tandvård

Vi har många års erfarenhet inom tandvård och strävar alltid efter att erbjuda tandvård med den senaste kliniken. Smile Borås har som mål att erbjuda Sveriges bästa tandvård. Vi ger alltid ett personlig bemötande och en trygg vård.

Kontakta oss på Smile i Borås för att boka tid redan idag!

Informationen uppdaterades 08:36 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter