Sover du dåligt? Få bättre sömn med Learning to Sleep!

ANNONS. Innehåll från Learning to Sleep!

Har du svårt att sova? Upplever du ofta sömnproblem? Då kan en sömnskola vara något för dig. Vi på Learning to Sleep erbjuder ett populärt behandlingsprogram med stöd av en legitimerad psykolog, direkt i mobilen. På kort tid kan du få ett långsiktigt resultat – och bättre sömn.

16 mars 2021 kl 09:11

Sömnproblem – ett vanligt problem i Sverige

I Sverige är sömnproblem är mycket vanligt och mellan 15-30% av alla vuxna har besvär med sömnen.

Det kan handla om att du till exempel:

• har svårt att somna på kvällen
  • vaknar tidigt på morgonen och kan inte somna om
  • känner dig trött och orkeslös under dagen
  • ofta är orolig och stressad, vilket gör att du sover dåligt

Learning to Sleep har tagit fram en sömnskola, som är ett bra alternativ för dig som vill bli av med dina sömnproblem. Sömnskolan pågår under fem veckor, där du tillsammans med våra psykologer får hjälp med att hantera dina sömnbesvär.

Varför ska du välja Learning to Sleep?

Vår senaste kliniska utvärdering visade att hela 94 % av de som gått behandlingsprogrammet upplevde att deras sömn hade förbättrats. Vi listar några av anledningarna till att behandlingen ger så bra resultat:

Vi använder oss av KBT. Vår sömnskola bygger på KBT, kognitiv beteendeterapi, vilket betyder att du bland annat får jobba med att bryta de negativa beteendemönster och tankemönster  som leder till dålig sömn. Det är vetenskapligt bevisat att KBT är en av de bästa behandlingsformerna mot sömnproblem och KBT rekommenderas av Socialstyrelsen.

Du får stöd från en psykolog under hela behandlingen. Innan behandlingen börjar får du ha ett bedömningssamtal med en av våra legitimerade psykologer, för att se om behandlingen är lämplig för dig. Därefter får du ta del av sömnskolans program där du under fem veckor får en plan och stöd av psykolog en gång i veckan. Det går även att chatta med din psykolog i appen mellan dina avstämningar. Det leder till bättre följsamhet och resultat.

Bli fri från sömnläkemedel. Då vår behandling bygger på KBT satsar vi på ett långsiktigt resultat. Det gör att du kan förbättra din sömn, utan att behöva läkemedel.

Få hjälp direkt i mobilen. Allt du behöver göra är att ladda ner vår app. Det spelar ingen roll var du bor, då du kan genomgå behandlingen oavsett plats. Du behöver ha Bank-ID för att kunna logga in i appen, vilket gör det tryggt och säkert för dig som användare.

Frikort gäller hos Learning to Sleep

Hos oss kostar varje besök hos psykologen endast 100 kr, och totalt kostar hela behandlingen med Learning to Sleep endast 700 kr. Frikort och högkostnadsskydd gäller också hos oss, vilket gör att du kan få genomföra behandlingen kostnadsfritt.

Om Learning to Sleep

Learning to Sleep är en digital sömnklinik som har funnits sedan 2009 och riktar sig till dig som behöver hjälp med dina sömnproblem. Hos oss får du hjälp av legitimerade psykologer specialiserade på sömn. Learning to Sleep är en registrerad vårdgivare hos Socialstyrelsen och den digitala sömnbehandlingen som vi erbjuder är CE-märkt och registrerad hos Läkemedelsverket.