Stockholms UroGynmottagning

Barks väg 7, Solna - Visa på karta

4,7

Logo Stockholms UroGynmottagning

Solna

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning!

Stockholms UroGynmottagning är en landstingsansluten öppenvårdsmottagning för gynekologi, urologi och uroterapi. Vi är specialiserade inom allmän gynekologi och urologi och särskilt inom urininkontinens och avföringsinkontinens. Vi utför även specialiserat gynekologiskt ultraljud och ultraljudsundersökning av ändtarmsmuskeln.

På Stockholms UroGynmottagning värdesätter vi att ge snabb och bra vård till våra patienter.

Vi har flyttat till Berghamra

Nu har vi flyttat vår mottagning från Östermalm till Barks väg 7 i Bergshamra, Solna. Här fortsätter vi att erbjuda samma vårdutbud och tjänster - fast på en större yta!

Till vår nya mottagning välkomnar vi patienter från hela Stockholm.

Drop-in till gynekolog

Måndag-fredag mellan kl 09.00-14.30 (stängt 12-13) har vi drop-in mottagning till gynekolog. Då kan kvinnor komma för hjälp med bland annat allmänna gynekologiska besvär och infektioner, preventivmedelsrådgivning, klimakterierådgivning, framfall och inkontinens.

Inför ditt gynbesök

Inför ditt gynbesök finns det några saker som kan vara bra att tänka på. Du behöver också fylla i en hälsodeklaration så att vi kan ge dig så bra hjälp som möjligt. All information inför ditt besök hittar du här!

Kontakta oss på UroGynmottagningen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 01 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Stockholms UroGynmottagning

• Gynekolog

Vad kan gynekologen hjälpa till med? Gynekologi hanterar sjukdomar och besvär som har med de kvinnliga könsorganen att göra vilket omfatt... Läs mer

• Endometrios

Vad är endometrios? Endometrios innebär att det finns livmoderslemhinna på andra ställen än inuti livmodern. Livmoderslemhinna på andra s... Läs mer

• Framfall

Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har framfall. Vad är framfall? Längst ner i bukhålan ligger bäckenbotten och... Läs mer

• Klimakteriebesvär

På Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har klimakteriebesvär. Vad innebär klimakteriebesvär? Klimakteriebesvär kalla... Läs mer

• Förlossningsskador

Har du skador i ditt underliv efter förlossningen? Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har förlossningsskador. Det ... Läs mer

Daniel Altman

Leg sjuksköterska, Uroterapeut

Karta - Barks väg 7, Solna

4,7

• 13:42 - 15 jun, 2018 skrev:

Gynekologen Ursula Wrobel Taki som jobbar i Bergshamra är ytterst professionell och mycket erfaren (40 år i yrket) bemöter patienten på ett sådant sätt att patienten känner sig helt bekväm med undersökningen som annars vissa kvinnor kan tycka är utlämnande och obehaglig. Att hon dessutom är jättetrevlig och snäll gör att man nästan längtar till nästa besök.

• 10:42 - 31 maj, 2018 skrev:

Jag var till Ursula Wrobel Taki en oerhört trevlig empatisk noggrann och respektfull
    Läkare. Jag är en äldre kvinna och har träffat många olika läkare genom åren men Ursula är utan tvekan den bästa läkare jag har träffat.

4,2

• 10:05 - 28 maj, 2018 skrev:

Min gynekolog var mycket vänlig och noggrann och tog sig tid med mig. Jag bemöttes
    respektfullt och professionellt och kände mig trygg och full av tillförsikt efter besöket.

• 15:21 - 22 maj, 2018 skrev:

Den allra bästa läkaren jag haft i hela mitt liv tror jag måste vara min underbara gynekolog Ursula. Vilket bemötande och professionalism varje gång. Vilket kunskap om både kvinnan och människan. Och vilket upplyft jag får varje gång! Tack för att du finns och gör mitt liv lättare!

• Fråga ställd 20:41 22 jan 2018

Hej,
    Jag är snittad 2 ggr i prostatan för att få fart på strålen. Sista gången förstörd av hostmedicin.
    Får infektion en till 2 ggr/år hög feber, illamående och frossa och nu sist 160 i snabbsänka. Ja du får väl ut lite ”skit” i blodet sa urologen!
    Kan ej längre äta naproxen för jag äter blodförtunnande
    Kan ej äta alfuzosin för jag äter blodtryckssänkande. Sist jag tog den kunde jag inte ens sätta mig upp i sängen trots att jag hade benen uppe också.
    Kan ej äta något för illamående heller p.g.a. hjärtmedicinerna.
    Dålig stråle före sista anfallet satt jag nästan 5 min. innan urinet kom. Har haft detta ca. 25-30 ggr
    Ska jag söka privat VC (Helsa) bryr sig inte? Har hört att man kan hyvla i urinröret i prostatan.
    Kjell

Stockholms UroGynmottagning svarar:

Hej Kjell!
    Du är välkommen att komma och besöka en av våra urologer på Stockholms UroGyn mottagning. Vi har tider redan i nästa vecka. Ring 08-678 27 50 för att boka tid.

Ha en bra dag!

Malin