• 08 - 678 27 50

Barks väg 7, Solna - Visa på karta

Logo Stockholms UroGynmottagning

Solna

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning!

Stockholms UroGynmottagning är en landstingsansluten öppenvårdsmottagning för gynekologi, urologi och uroterapi. Vi är specialiserade inom allmän gynekologi och urologi och särskilt inom urininkontinens och avföringsinkontinens. Vi utför även specialiserat gynekologiskt ultraljud och ultraljudsundersökning av ändtarmsmuskeln.

På Stockholms UroGynmottagning värdesätter vi att ge snabb och bra vård till våra patienter.

Vi har flyttat till Berghamra

Nu har vi flyttat vår mottagning från Östermalm till Barks väg 7 i Bergshamra, Solna. Här fortsätter vi att erbjuda samma vårdutbud och tjänster - fast på en större yta!

Till vår nya mottagning välkomnar vi patienter från hela Stockholm.

Drop-in till gynekolog

Måndag-fredag mellan kl 09.00-14.30 (stängt 12-13) har vi drop-in mottagning till gynekolog. Då kan kvinnor komma för hjälp med bland annat allmänna gynekologiska besvär och infektioner, preventivmedelsrådgivning, klimakterierådgivning, framfall och inkontinens.

Inför ditt gynbesök

Inför ditt gynbesök finns det några saker som kan vara bra att tänka på. Du behöver också fylla i en hälsodeklaration så att vi kan ge dig så bra hjälp som möjligt. All information inför ditt besök hittar du här!

Kontakta oss på UroGynmottagningen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 27 augusti 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Stockholms UroGynmottagning

Gynekolog hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Vad kan gynekologen hjälpa till med? Gynekologi hanterar sjukdomar och besvär som har med de kvinnliga könsorganen att göra vilket omfatt...

Vad kan gynekologen hjälpa till med?

Gynekologi hanterar sjukdomar och besvär som har med de kvinnliga könsorganen att göra vilket omfattar äggstockar, livmoder, vagina och vulva. På Stockholms UroGynmottagning har vi speciellt god kompetens att också se till det bredare område som vi kallar bäckenbotten.

Några av de tillstånd och problem vi hanterar på Stockholms UroGynmottagning är:

• Förlossningsskador
  • Akuta och kroniska smärttillstånd
  • Gynekologiska infektioner

Inför ditt gynbesök

Endometrios hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Vad är endometrios? Endometrios innebär att det finns livmoderslemhinna på andra ställen än inuti livmodern. Livmoderslemhinna på andra s...

Vad är endometrios?

Endometrios innebär att det finns livmoderslemhinna på andra ställen än inuti livmodern. Livmoderslemhinna på andra ställen än i livmodern orsakar ofta inflammation som kan leda till smärta och ibland även till att det bildas ärrvävnad och sammanväxningar.

Boka tid hos en gynekolog

Endometrios är vanligt och ungefär var tionde person som har mens har sjukdomen. Alla som har endometrios besväras inte av den, men ett vanligt symtom är att ha mycket ont i samband med mens.

Det kan vara bra att boka en tid hos gynekologen om du har så pass ont när du har mens att du inte kan göra sådant som du brukar. Då kan du få hjälp med bedömning och behandling, både för att slippa smärta och undvika komplikationer.

Välkommen att boka en tid hos Stockholms UroGynmottagning!

Framfall hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har framfall. Vad är framfall? Längst ner i bukhålan ligger bäckenbotten och...

Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har framfall.

Vad är framfall?

Längst ner i bukhålan ligger bäckenbotten och fungerar som ett stöd för livmodern, urinblåsan, ändtarmen och slidan. Om vävnaderna i bäckenbotten blir försvagade och samtidigt utsätts för påfrestningar, kan någon eller flera av organen i underlivet sjunka ned - det kallas för framfall. Även livmodern kan förlora sin normala position och falla ned mot bäckenbotten eller ut ur denna.

Symtom vid framfall

Många som får framfall har inga besvär, men det vanligaste symtomet är att någonting buktar fram i slidmynningen och att det känns tungt och skaver i underlivet. I samband med framfall kan man också ha besvär med urinläckage eller urinträngningar.

Välkommen att kontakta Stockholms UroGynmottagning för mer information!

Klimakteriebesvär hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

På Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har klimakteriebesvär. Vad innebär klimakteriebesvär? Klimakteriebesvär kalla...

På Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har klimakteriebesvär.

Vad innebär klimakteriebesvär?

Klimakteriebesvär kallas också för övergångsbesvär och beror på att mängden av könshormonet östrogen minskar i kroppen. Det är väldigt olika från kvinna till kvinna hur mycket besvär man får.

Symtom vid klimakteriebesvär

Många kvinnor kan uppleva besvär såsom:

• Oregelbundna blödningar
  • Värmevallningar
  • Humörsvängningar
  • Sömnproblem
  • Torra slemhinnor och inkontinens

Kontakta oss på Stockholms UroGynmottagning för mer information!

Förlossningsskador hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Har du skador i ditt underliv efter förlossningen? Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har förlossningsskador. Det ...

Har du skador i ditt underliv efter förlossningen?

Hos Stockholms UroGynmottagning kan vi hjälpa kvinnor som har förlossningsskador. Det kan till exempel vara:

• Framfall
  • Urininkontinens
  • Ändtarmsbesvär
  • Infektion i livmodern
  • Problem vid samlag

Kontakta oss för att boka tid med en gynekolog!

Urolog hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan du få träffa en urolog för utredning och behandling. Vad gör en urolog? En urolog är specialisera...

Vad gör en urolog?

En urolog är specialiserad på sjukdomar och besvär från njurar och urinvägar. Både män och kvinnor kan få hjälp av en urolog, även om besvären kan se lite olika ut. Kvinnor har ett kortare urinrör och drabbas därför lättare av infektioner, medan män har en prostata som ofta krånglar, särskilt för äldre män.

Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Inkontinensproblematik
  • Problem med att tömma blåsan
  • Utredning av prostatacancer
  • Utredning av blod i urinen
  • Uppföljning av urologisk cancer

Varmt välkommen att kontakta oss på Stockholms UroGynmottagning!

Inkontinens hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Hos Stockholms UroGynmottagning kan du som lider av inkontinensproblem få hjälp med utredning och behandling. Inkontinens är ett vanligt...

Inkontinens är ett vanligt problem

Många, både män och kvinnor, drabbas av problem med inkontinens och blåsbesvär. Det kan vara saker som urinläckage, ett plötsligt behov av att tömma blåsan eller att man vaknar på natten av att man måste gå upp och kissa.

Besvären kan komma spontant, med stigande ålder, eller efter att du varit med om något som påverkat underlivet. Det kan till exempel vara en förlossning, en operation av urinvägar/prostata eller neurologiska sjukdomar som påverkar.

Den bästa kompetensen inom inkontinens

Orsakerna till inkontinensbesvär kan vara många och komplexa, och de kräver därför ofta utredning och behandling av många olika kompetenser. Hos oss samarbetar gynekologer, urologer och uroterapeuter för att kunna erbjuda dig den bästa tänkbara vården.

Välkommen till oss på Stockholms UroGynmottagning!

Prostatacancer hos Stockholms UroGynmottagning i Solna

Misstänker du att du har drabbats av prostatacancer och känner dig orolig? Hos Stockholms UroGynmottagning kan du får hjälp med utredning och uppföljning.

Vad är prostatacancer?

Prostatacancer är den vanligaste cancerformen i Sverige och risken att drabbas ökar med åldern. Sjukdomen börjar som en tumör inuti prostatakörteln och det kan ta lång tid innan den sprider sig eller visar några symtom. Oftast är det inte bråttom att påbörja behandling.

Symtom på prostatacancer

När du börjar märka av sjukdomen kan du få ett eller flera av dessa symtom:

• Du har svag urinstråle
  • Det dröjer innan urinen kommer när du vill kissa
  • Du behöver kissa oftare
  • Blod i urinen

Symtom på att sjukdomen har spridit sig kan vara att du får ont i skelettet utan att du har skadat dig, att du känner dig trött, förlorar aptiten och går ner i vikt.

Välkommen att kontakta Stockholms UroGynmottagning!

Daniel Altman

Johanna Alföldi

Leg sjuksköterska, Uroterapeut

Karta - Barks väg 7, Solna

• 19:19 - 19 aug, 2018 skrev:

Ett par månader sökte hjälp att ta redan på var finns De Ursula Wrobel..egentligen fätt ta reda på.
    Ursula är en av bästa läkarna jag möts..med vänlighet mänsklighetens sätt att behandla
    Patienter hjälper att klara sjukdomar
    Jag som cancer patient fått besvär
    Men hennes mänskliga kunskap inom medicin området hjälpte mig
    Att klara den svara tid.
    Varmt rekommenderar Dr Ursula

4,2

• 18:05 - 09 aug, 2018 skrev:

Jag var hos Ursula och det var första gången jag besökte kliniken och jag har aldrig tidigare upplevt en sådan trygghet och lugn känsla hos någon annan gynekolog.Rekommenderar verkligen denna klinik

• 18:32 - 20 jul, 2018 skrev:

Har i många år varit patient hos gynekolog Ursula Wrobel Taki . Hon är professionell, snabb och ser till helheten . Kan varmt rekommendera denna läkare. Tycker även de nya lokalerna i Bergshamra är luftiga , bra kunna boka tid på nätet .

• 14:46 - 20 jul, 2018 skrev:

Är sedan många år patient hos gynekolog med dr Ursula Wrobel Taki. Hon är ytterst professionell , snabb och medkännande läkare. Ser öven till hela patienten och är mycket stöttande och älskvärd. Kan varmt rekommendera henne. Nya mottagningen i Bergshamra luftig och modern. Bra kunna boka/omboka/avboka tider på nätet /Vårdguiden . Kort trevlig promenad från t-banan.

• 13:12 - 19 jul, 2018 skrev:

Ursula är den bästa och finaste gynekolog jag har varit till. Så himla glad och lättad att hon nu tar emot på Urogyn så jag kan fortsätta gå till henne.

• 13:42 - 15 jun, 2018 skrev:

Gynekologen Ursula Wrobel Taki som jobbar i Bergshamra är ytterst professionell och mycket erfaren (40 år i yrket) bemöter patienten på ett sådant sätt att patienten känner sig helt bekväm med undersökningen som annars vissa kvinnor kan tycka är utlämnande och obehaglig. Att hon dessutom är jättetrevlig och snäll gör att man nästan längtar till nästa besök.

• 10:42 - 31 maj, 2018 skrev:

Jag var till Ursula Wrobel Taki en oerhört trevlig empatisk noggrann och respektfull
    Läkare. Jag är en äldre kvinna och har träffat många olika läkare genom åren men Ursula är utan tvekan den bästa läkare jag har träffat.

4,2

• 10:05 - 28 maj, 2018 skrev:

Min gynekolog var mycket vänlig och noggrann och tog sig tid med mig. Jag bemöttes
    respektfullt och professionellt och kände mig trygg och full av tillförsikt efter besöket.

• 15:21 - 22 maj, 2018 skrev:

Den allra bästa läkaren jag haft i hela mitt liv tror jag måste vara min underbara gynekolog Ursula. Vilket bemötande och professionalism varje gång. Vilket kunskap om både kvinnan och människan. Och vilket upplyft jag får varje gång! Tack för att du finns och gör mitt liv lättare!

• Fråga ställd 20:41 22 jan 2018

Hej,
    Jag är snittad 2 ggr i prostatan för att få fart på strålen. Sista gången förstörd av hostmedicin.
    Får infektion en till 2 ggr/år hög feber, illamående och frossa och nu sist 160 i snabbsänka. Ja du får väl ut lite ”skit” i blodet sa urologen!
    Kan ej längre äta naproxen för jag äter blodförtunnande
    Kan ej äta alfuzosin för jag äter blodtryckssänkande. Sist jag tog den kunde jag inte ens sätta mig upp i sängen trots att jag hade benen uppe också.
    Kan ej äta något för illamående heller p.g.a. hjärtmedicinerna.
    Dålig stråle före sista anfallet satt jag nästan 5 min. innan urinet kom. Har haft detta ca. 25-30 ggr
    Ska jag söka privat VC (Helsa) bryr sig inte? Har hört att man kan hyvla i urinröret i prostatan.
    Kjell

Stockholms UroGynmottagning svarar:

Hej Kjell!
    Du är välkommen att komma och besöka en av våra urologer på Stockholms UroGyn mottagning. Vi har tider redan i nästa vecka. Ring 08-678 27 50 för att boka tid.

Ha en bra dag!

Malin