Värmebehandling av prostata

Stockholms UroGynmottagning, Solna

Barks väg 7, Solna

Öppet fredag från 08:00

Stockholms UroGynmottagning, Solna

Har du besvär med förstorad prostata? Hos Stockholms UroGynmottagning i Solna kan du få hjälp med värmebehandling av prostatan.

Godartad prostataförstoring gör det svårt att kissa

Godartad prostataförstoring är vanligt förekommande med stigande ålder. Det gör att urinröret trycks ihop och det blir svårt för den drabbade att kissa, vilket kan leda till urinvägsinfektioner och problem med njurarna.

Värmebehandling – effektivt och skonsamt

Hos Stockholms UroGynmottagning erbjuds du värmebehandling för att bli av med besvären. Genom att använda en specialkateter som värmer upp prostatan till en viss temperatur, dödas en del av prostatans vävnad och transporteras ut på naturlig väg. Detta gör att prostatan krymper och urinflödet förbättras gradvis under månaderna efteråt. Ingreppet tar bara runt 10 minuter och görs under lokalbedövning.

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning i Solna, för hjälp med värmebehandling av prostatan!

Välkommen till Stockholms UroGynmottagning!

Stockholms UroGynmottagning är en landstingsansluten öppenvårdsmottagning för gynekologi, urologi och uroterapi. Vi är specialiserade inom allmän gynekologi och urologi och särskilt inom urininkontinens och avföringsinkontinens. Vi utför även specialiserat gynekologiskt ultraljud och ultraljudsundersökning av ändtarmsmuskeln.

På Stockholms UroGynmottagning värdesätter vi att ge snabb och bra vård till våra patienter.

Utbudet hos Stockholms UroGyn

Hos oss på Stockholms UroGynmottagning erbjuds ett brett utbud inom gynekologi, urologi och uroterapi, där du kan få hjälp med till exempel:

• urininkontinens

• framfallsbesvär

• endometrios

• blödningsrubbningar

• smärta i underlivet

• utredning av blod i urinen

• utredning av misstänkt prostatacancer.

Stockholms Urogynmottagning ligger i Solna

Du hittar mottagningen på Barks väg 7 i Bergshamra, Solna, och vi välkomnar patienter från hela Stockholm.

Inför ditt gynbesök

Inför ditt gynbesök finns det några saker som kan vara bra att tänka på. Du behöver också fylla i en hälsodeklaration så att vi kan ge dig så bra hjälp som möjligt. All information inför ditt besök hittar du här!

Kontakta oss på UroGynmottagningen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 10:48 - 5 jun, 2024

Susanne Sjöström

Camilla Malm

Camilla Malm

8 jul, 2024

Jag vill hylla gynekologen Urzula Wrobel-Taki som är trevlig, kunnig, proffsig, lugn. Precis vad man önskar. Ett trevligt bemötande.

15 maj, 2024

Träffade dr Shahla för tre år sedan och fick ett bra bemötande och som verkade kunnig. Tyvärr är det dock alltid strul med mina bokade tider hos henne, hon avbokar och ombokar utan att meddela mig detta. Hade en tid idag bokad sedan flera månader som hon avbokade häromdagen utan att meddela mig. Då det hänt tidigare kollade jag för säkerhetsskull. Tur det. Så dåligt! Har nu fått en ny tid hos annan doktor på mitt önskemål. Hoppas hon är bättre på att hålla sina bokningar.

2 maj, 2024

Jag träffar olika gynekologer varje gång jag går hit och alla säger olika saker. Den jag var hos idag hade inte ens läst min journal innan besöket. Det tycker jag är riktigt dåligt! Jag hade också i min bokning beskrivit vad jag behövde hjälp med och hon sa bara nonchalant ”att det där är inget” trots att förra gynekologen sa att jag skulle komma tillbaka på en efterkontroll. Jag vill inte komma hit igen!

21 feb, 2024

Jag var mycket nöjd med besöket och hjälpen hos dr Urszula W-T

6 feb, 2024

Varit hos dr Susanne S ett antal gånger nu. Har fullt förtroende för denna läkare. Mycket kunnig o professionell. Trevligt bemötande.

Fråga ställd 21:36 - 11 dec, 2019

Kan en läkare som behandlar en patient bara avsäga sig vidare behandling?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

För generella frågor som gäller vilka rättigheter man har som patient eller vilka skyldigheter en vårdgivare har, vänd er till Patientnämnden https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/Patientnamnden-Stockholm/ Har ni en specifik fråga eller synpunkt som gäller vår mottagning kontaktar ni oss via 1177.se alternativt ringer oss.

Fråga ställd 15:02 - 26 nov, 2019

Hej! Finns drop in för gyn? Mvh

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Vi har drop-in för Gyn mellan 8.30 och 14.30 måndag-fredag. Vi äter lunch mellan 12 och 13, men mottagningen är öppen

Fråga ställd 11:08 - 29 okt, 2019

Jag har snart slut på mina inkontinensskydd Tena Lady Normal (tre doppar) i förpackningar om 30 st. De har tidigare levererats till dörren i en kartong med 12x30 st. Tyvärr minns jag inte längre var jag beställer dem. Tacksam för svar!

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej, Kontakta din vårdcentral. Distriktssköterskan på din vårdcentral är den som skall hjälpa till med förskrivning av hjälpmedel. Hälsningar Ingvar Urogyn

Fråga ställd 22:43 - 24 sep, 2019

Behöver jag en remiss från en allmänläkare till en gynekolog?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Det går fint att söka direkt till gynekolog utan remiss. Med remiss från vårdcentralen får man dock en lägre patientavgift för det första besöket efter remissen.

Fråga ställd 00:12 - 17 aug, 2019

kan ni ta emot patienter som är rullstolsberoende? Jag behöver hjälp med förflyttning.

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Kristin, Vi kan ta emot patienter i rullstol. Vi har vändskiva och lyft här på mottagningen för förflyttning. Välkommen Ingvar Urgoyn

Fråga ställd 14:04 - 16 aug, 2019

Vilken tid var min tid till gynekologen den 20 augusti? Susanne Söderström 620930-1263

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Susanne. Om du loggar in på 1177.se så kan du se din bokade tid hos oss där. Du kan även ändra den tiden eller boka av. Med Vänlig Hälsning Ingvar Urogyn

Fråga ställd 14:52 - 9 jun, 2019

utför ni slyngner operation

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Barbro Vi har för närvarande ingen egen operationsavdelning. Vi utreder och behandlar bl a urininkontinens, och där vi bedömer att en inkontinensoperation med s k slynga är lämplig remitterar till våra samarbetspartners för själva det operativa ingreppet. Sedan sköter vi i normalfallet uppföljning efter operationen. Med Vänlig Hälsning Ingvar Urogyn

Fråga ställd 13:53 - 10 apr, 2019

Kan Methotrexate kombineras med Alfuzosin Rivopharm hudläkaren undrar?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Jean, Tack för din fråga. För att svara på din fråga på ett bra sätt bör en läkare göra en individuell bedömning. Du är välkommen att kontakta oss på 08-678 27 50 eller vi minavårdkontakter 1177.se. Med Vänlig Hälsning Ingvar, Urogyn

Fråga ställd 08:17 - 11 mar, 2019

hej ,jag har tid hos doktor Urszula Wrobel den15.03.2019. Brukar ni skicka påminnelse på sms?Mvh.Anna Lundqvist

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Ja, vårt system skickar ut smspåminnelse, om vi har ett mobilnummer att skicka påminnelsen till, och om bokningen inte gjorts/ändrats de närmaste två dagarna inför tiden

Fråga ställd 20:27 - 12 jan, 2019

Kan ni ta emot mig från norrtälje kommun

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej AnjeSofie, Jadå, vi tar emot patienter från hela länet, och också från alla andra län Sverige. Ring 08-678 27 50 för att boka tid. Hälsningar Ingvar, Stockholms Urogynmottagning

Fråga ställd 11:19 - 7 dec, 2018

Hej jag är behandlad med syskopering under 20 år. på Urologen i Danderyd. sen på 70 talet opererades jag på KS då de skar upp urinröret å vidgade det. för jag har bara en njure å det hjälpte inte med syskoperingen. Nu har jag överaktiv blåsa som min gynekolog Hesser på Betania mätt urinen och jag fick Betmiga 50 mg som jag inte tålde. Tappa skinnet på händerna. Har högt blodtryck äter Atacand å Celoken Soc .Kan ni hjälpa mig. då det driver mest på nätterna när jag ligger. med vänlig hälsning Birgitta Söderström (sitter i rullstol har svårt att gå undrar om jag kommer in hos Er.?

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Birgitta! Du är välkommen för tidsbokning till Dr Daniel Altman eller Dr.Shahla Al-Saqi som arbetar som Urogynekologer. Vänligen kontakta mottagningen på telefonnummer 08-6782750. MVH UroGyn

Fråga ställd 20:41 - 22 jan, 2018

Hej, Jag är snittad 2 ggr i prostatan för att få fart på strålen. Sista gången förstörd av hostmedicin. Får infektion en till 2 ggr/år hög feber, illamående och frossa och nu sist 160 i snabbsänka. Ja du får väl ut lite ”skit” i blodet sa urologen! Kan ej längre äta naproxen för jag äter blodförtunnande Kan ej äta alfuzosin för jag äter blodtryckssänkande. Sist jag tog den kunde jag inte ens sätta mig upp i sängen trots att jag hade benen uppe också. Kan ej äta något för illamående heller p.g.a. hjärtmedicinerna. Dålig stråle före sista anfallet satt jag nästan 5 min. innan urinet kom. Har haft detta ca. 25-30 ggr Ska jag söka privat VC (Helsa) bryr sig inte? Har hört att man kan hyvla i urinröret i prostatan. Kjell

Stockholms UroGynmottagning, Solna svarar:

Hej Kjell! Du är välkommen att komma och besöka en av våra urologer på Stockholms UroGyn mottagning. Vi har tider redan i nästa vecka. Ring 08-678 27 50 för att boka tid. Ha en bra dag! Malin

08 - 678 2# ## Visa nummer

Besöksadress