Slussen Hypnos & Psykoterapi

Södermalm, Stockholm

Mottagningarna Grinden, Aktiv Psykoterapi och Samtalsterapi Stockholm har flyttat ihop och tillsammans är vi Slussen Hypnos & Psykoterapi.

På Slussen Hypnos & Psykoterapi arbetar vi med psykoterapi enskilt, med par och med familjeterapi. Vi är alla legitimerade psykoterapeuter och erbjuder olika metoder i terapiarbetet; klinisk hypnos, Ego-state terapi, EMDR, KBT och Schematerapi.

Vi arbetar även med handledning, för psykoterapeuter och inom organisationer.

Samkönade par och regnbågsfamiljer välkomnas. Therapy in English is available.

Våra behandlingar

Vi erbjuder kort- och långtidsbehandlingar vid trauma, relationsproblem, stress, sömnstörningar, ångest, fobier, vid sviktande självförtroende/självkänsla, depression, mm.

Psykoterapeuten rådgör med dig och anpassar behandlingsmetod utifrån just dina behov, önskemål och förutsättningar.

Vad innebär det att jobba med klinisk hypnos?

Att arbeta med hypnos är att bjuda in upplevelsedelar av hjärnan, att i ett avslappnat tillstånd nå och använda inre bilder, sinnesintryck mm, vilket ofta är ett mycket verksamt sätt att åstadkomma förändring av olika slag. All terapi är ett arbete, men med hypnos blir det ofta mer lustfyllt, kreativt, och går ofta fortare än vid enbart samtal.

Hypnos är verksamt eller mycket verksamt inom all psykoterapi, men även vid en rad olika symtom såsom sömnstörningar, högt blodtryck, stresskänslighet, IBS, smärtproblematik och fibromyalgi.

Vid beroendeproblematik som att sluta röka/snusa, och socker/viktkontroll, alkohol, är hypnos ofta väldigt effektivt sätt att åstadkomma förändring. Vi tar även emot tandvårdsrädda patienter, för Hypno-birthing (förlossningsförberedelse) och för att förbereda inför operation.

Hypnosutbildning - Vi erbjuder grundkurs samt fortsättningskurs i klinisk hypnos.

Välkommen att höra av dig!

Galleri Anigo på Pustegränd 6

På Slussen Hypnos & Psykoterapi har vi en galleri-del där vi driver Galleri Anigo. Du kan läsa mer om den på www.anigo.se

Galleri Anigo hos Slussen Hypnos & Psykoterapi

Pustegränd 6, (Vid Hornsgatspuckeln), Stockholm - visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 19:30 Enligt överenskommelse

Behandlingar hos Slussen Hypnos & Psykoterapi

• Individualterapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi kort- och långtidsterapi på relationell grund. Vi erbjuder även möjligheten att använda hypn... Läs mer

• Parterapi

Hos oss på Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi parterapi på relationell och systemisk grund, och vi använder hypnosinslag med de pa... Läs mer

• Familjeterapi

Hos oss på Slussen Hypnos & Psykoterapi tar vi emot familjer för familjesamtal/familjeterapi. När behöver man gå i familjeterapi? ... Läs mer

• Hypnos

Hypnospsykoterapi är behandlingsarbete med hypnos som metod. Hypnos används för att fördjupa patientens kontakt med sitt inre och förstärka ... Läs mer

• EGO-State Terapi

Vi erbjuder EGO-State Terapi hos oss. Kontakta oss för att boka en tid! Läs mer

• EMDR

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi EMDR hos Marianne. Kontakta oss för att boka en tid! Läs mer

• Kognitiv beteendeterapi (KBT)

Kognitiv beteendeterapi (KBT) är ofta en korttidsterapi vilket betyder att du vanligen träffar din terapeut mellan fem och tjugo gånger. Den... Läs mer

• Schematerapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi schematerapi. Hur fungerar schematerapi? Schematerapi är en av flera former av KBT. I... Läs mer

• Handledning

Vi kan hjälpa er med handledning med inriktning mot psykoterapi och ledarskap/organisation. Kontakta oss för mer information! Läs mer

• Hypnosutbildning

Metoden förenar känsla och intellekt och är både upplevande och jagstärkande med kognitiva inslag. Varje höst sedan 1999 har vi startat e... Läs mer

• Inger Lundmark

Inger Lundmark Telefon 070-593 24 76 E-post inger.slussen@gmail.com

Arbetar med individuell psykoterapi, parterapi familjeterapi med eller utan klinisk hypnos. Även ego-stateterapi, traumaterapi, handledning.

Leg. Psykoterapeut, Familjeterapeut, Handledare
    Aukt. Dramapedagog (RAD)
    Gestalterapi 1
    Cert. Hypnosterapeut (ASCH)
    Lärare i klinisk hypnos

www.ingerlundmark.nu

• Marianne Stahlheuer

Marianne Stahlheuer Telefon 076-240 34 59 E-post marianne.slussen@gmail.com

Arbetar med individuell psykoterapi och parterapi med eller utan klinisk hypnos. Även ego-stateterapi, traumaterapi, EMDR samt handledning.

Leg. Psykolog
    Leg. Psykoterapeut, Handledare

www.aktivpsykoterapi.com

• Lina Skantze

Lina Skantze Telefon 070-433 70 71 E-post lina.slussen@gmail.com

Arbetar med individuell psykoterapi med eller utan klinisk hypnos. Även KBT, schematerapi, traumaterapi, stresshantering.

Socionom
    Ek. Mag MBA
    Leg. Psykoterapeut

www.samtalsterapi-stockholm.se

• Anita Wijk

Anita Wijk Telefon 070-830 11 81 E-post anita.wijk3@gmail.com

Arbetar med individuell psykoterapi, parterapi och familjeterapi med eller utan klinisk hypnos. Även KBT och EMDR. Anitas specialitet är terapi med barn och ungdomar.

Pedagog

Tunnelbana och buss till Slussen

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 15:42 - 23 apr, 2017 skrev:

Jag kände direkt tillit till Inger och gick hos henne under knappt ett år. Under det året blev jag hjälpt med mitt grundtrauma som påverkat hela mitt liv och är idag en mycket gladare människa ed stärkt självförtroende och självkänsla som inte längre är rädd för att bli deprimerad. Jag slutade terapin för cirka ett halvår sedan men känner fortfarande hur terapin hjälper mig dagligen, den mognar och växer och utvecklas hela tiden. Dessutom lyssnar jag på inspelningar med Ingers hypnosterapi dagligen då de stärker mig i min fortsatta utveckling.

• 13:20 - 10 maj, 2016 skrev:

Jag har varit storrökare i över 30 år, efter två möten med Inger så slutade jag tvärt. Helt fantastiskt, nu har det gått 5 veckor och jag tänker inte ens på att röka! Äntligen slipper jag att stinka rök, tack Inger!

• 14:10 - 24 nov, 2014 skrev:

Efter 26 års beroende av snus så bestämde jag mig för att prova hypnos för att bli snusfri. Jag träffade Inger vid två tillfällen i mars 2014 och nu åtta månader efteråt är det fortfarande nästan lite overkligt att det fungerade så bra! Inger är en fantastisk person som inger förtroende och utstrålar värme, det är ingen tvekan om att hon har lång erfarenhet och vet vad hon håller på med. Jag är oändligt tacksam för hjälpen och njuter av varje snusfri dag!!

• 10:34 - 22 okt, 2014 skrev:

Jag har gått hos Inger Lundmark i omgångar vid olika skeden av mitt liv och mitt mående. Inger har alltid varit inkännande och har alltid mött mig där jag för tillfället befunnit mig i min utveckling. Med respekt, värme och genom att vara flexibel inför mina behov, har hon hjälpt mig att komma vidare och uppåt i livet. Jag lever, vilket jag inte är säker på att jag hade gjort utan Ingers trygghet och hennes varma bemötande. Nu lever jag inte bara, utan nu vill jag dessutom verkligen leva. Jag känner en djup tacksamhet inför det medmänskliga, varma omhändertagandet som Inger har givit mig när jag som mest behövt det. Tack Inger!

• 15:01 - 05 okt, 2013 skrev:

Jag har känt mig mycket trygg och haft stor tillit till min terapeut under några år av hypnosterapi på Grinden. Jag har fått redskap att ta hand om mig själv och mina starka känslor. Jag har lättare att förhålla mig till det som händer i mitt liv och har mer avspända relationer både yrkesmässigt och privat. Idag har jag mer kontakt med min sårbarhet, min styrka och mitt mod att vara den jag är. Jag är mer öppen och vågar kommunicera mina känslor och tankar i mycket större utsträckning och känner mig mer äkta och hemma mig. Jag känner tacksamhet för att jag gav mig själv chansen att gå i hypnosterapi.

• Solna Husläkarmottagning i Frösunda Bästa vårdcentral och bästa läkare. - Familj Isaksson
    • Sätra Din hälsocentral Jag blev hundbiten av en okänd hund i måndags och förstod att jag behövde träffa en läkare och även få en stelkramsspruta. Jag gick då in ... - Elisabeth Wike
    • Novakliniken Tomelilla Fantastiska människor som arbetar i Tomelilla Novakliniken. Alltid lika glad lugnande sköterskan Maria. Kvinnlig doktor tyvärr tappat na... - Anetta Jönsson
    • Rosa Gynekologmottagning Tack för väl omhänder tagande och mycket professionell gyn läkare - Atyaf Yahia
    • Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm