Distriktsrehabiliteringen Nybro

Om Distriktsrehabiliteringen Nybro

Till oss kan du söka om du har besvär från rörelse och stödjeorganen (muskler, leder, skelett och nerver) men även neurologiska sjukdomar, sjukdomar från andningsorganen och stressrelaterade besvär. Sjukgymnaster/fysioterapeuter utför undersökning, bedömning och behandling. Du kan också besöka oss på vår digitala mottagning via video eller telefon. Tillsammans sätter vi mål och hjälper dig att hitta dina egna resurser. Vi utför individuellt anpassad behandling, gruppbehandling rådgivning samt utformar individuellt anpassad träning. Syftet med behandlingen är att kunna leva ett aktivt och självständigt liv med bästa möjliga livskvalitet.

Stora Nygatan 5, Nybro - visa på karta

Distriktsrehabiliteringen Nybro

18:39 - 15 mar, 2015 skrev:

Jag har varit där många gånger för olika besvär och alltid blivit väl bemött med respekt och proffessionalitet. Privata samtal har alltid tagits i undersökningsrummet, i träningssalen är det en trevlig och välkomnande stämning. Har inte märkt några problem alls med sekretess, om nåt har tagits upp i träningssalen har det alltid varit på mitt eget initiativ, och jag har varit där många gånger så jag borde ha uppmärksammat om det vore så! Tack för allt rehab Nybro!

08:32 - 06 mar, 2015 skrev:

De har problem med sekretessen. Patienters sjukdomar och hälsotillstånd och åtgärder tas offentligt över hela behandlingsrummet där även andra befinner sig. Inte professionellt och patienten utelämnas inför andra människor. Sekretess är normalt en självklarhet inom vården - varför inte på Nybro rehabiliteringen???

20:30 - 07 feb, 2015 skrev:

Robert Gustavsson, jag har inte varit så bra i mina axlar på 20 år...Stort tack!!