Kåbohälsan, Uppsala

Kåbohälsan

, Kåbo

Dag Hammarskjöldsväg 11 A Uppsala, 75237 Uppsala

På Kåbohälsan arbetar husläkare med lång erfarenhet, alla specialister i allmänmedicin. Våra distriktssköterskor, diabetessköterska och astma/KOL-sköterska har egna mottagningar med medicinska kontroller, vård, vaccinationer mm. Vi har egen kurator med KBT-kompetens, psykolog och dietist. Parkering på gården. Nya patienter är varmt välkomna.
Ny digital tjänst - Sök vård i 1177 direkt Nu kan du som är listad vid Kåbohälsan och har BankID använda 1177 direkt för kontakt med vården. Logga in via https://kabohalsan-uppsala.direkt.1177.se och svara på frågor om dina symtom. Du blir sedan hänvisad antingen till råd om vad du kan göra själv, chatt eller videosamtal med vårdpersonal. Vi bokar in en tid på vårdcentralen om du behöver det. Chatten i 1177 direkt är öppen alla dagar klockan 8-21, men du kan påbörja ditt ärende när som helst under dygnet. Du hittar 1177 direkt på vårdcentralens sida på 1177.se. Under våren kommer även du som loggar in med Freja eID Plus att kunna använda tjänsten. Vi ser fram emot att träffa dig i chatten! 1177 direkt Kåbohälsan

Informationen uppdaterades 12:58 - 2 jan, 2024

Läkarbesök
Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar

2 dec, 2023

Sökte vård efter att jag varit kraftigt förkyld med feber till och från i en månad. Jag fick inte en enda fråga om vilka mediciner jag tar eller hur jag tar hand om min hälsa. Jag bad om tips på hur jag kunde undvika att bli sjuk men fick inte ett enda råd. Google hjälpte mig dock att förstå att min medicinering kombinerat med nikotin stressar min kropp så pass mycket att jag får feber. Tack internet. Nu byter jag vårdcentral.

21 okt, 2021

Engagerade och noggranna. Så trevliga och flexibla. Får snabb tid.

20 jul, 2021

28 maj, 2021

De beskriver sig själva att man är välkommen ock att de har erfarna läkare, inget av de här stämmer. Jag har fått en ryggskada med fruktansvärd smärtor. De enda jag får träffa är en läkarstudent som blir läkare till sommaren. Som visserligen gör så gott hon kan. Får inte träffa en riktig läkare. De läkare som jag har haft och uppskattad har slutat eller är lång lediga. Så de är dags att skriva om bedömningen av Kåbohälsan.

Här kan du se omdömen som Kåbohälsan har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT)