Rehdo

Kristinelundsgatan 16, 2 tr, 411 37 Göteborg

Rehdo

Varmt välkommen till Rehdo!

Rehdo är specialister på neurologisk rehabilitering och hjälper personer i rehabiliteringen efter olika neurologiska skador och sjukdomar. Vi finns i samma lokaler som Frisk&Kry i centrala Göteborg.

Vi erbjuder professionell kompetens kombinerat med starkt personligt engagemang där målet är bästa bestående bättring och en god förståelse hur det fungerar.

Vad kan Rehdo hjälpa till med?

På Rehdo arbetar vi i huvudsak med neurologisk rehabilitering. Det kan gälla förskrivning av läkemedel, utfärdande av intyg, diagnosticering, prognos, behandlingsstrategier, råd om livsstil, fysisk aktivitet och att leva med symtom och sjukdom.

Vi har korta väntetider och bokas lättast via mail!

Samarbeten

Kliniken har ett nära samarbete med sjukgymnaster, psykologer, arbetsterapeuter, specialistläkare inom allmän medicin, neurologi, hud med flera.

Rehdo är inte ansluten till landstinget.

Informationen uppdaterades 16:02 - 27 jun, 2022

Dr Patrik Säterö

Dr Patrik Säterö

3 jun, 2024

Jag träffade Patrik första ggn för många år sedan. Vi insåg att vi hade flera gemensamma kollegor. Jag har genom åren fortsatt hos Patrik för min behandling. Skulle aldrig drömma om att byta ut behandlare. En man och läkare som är så inlyssnande och professionell och har lätt prata, komma med råd och alltid komma ihåg vem man är…Otroligt! Man känner sig mkt omhändertagen och jag har alltid upplevt att det är lätt att få en tid 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼

14 maj, 2024

Fantastiskt väl mottagen & trygg i information & behandling!!

26 mar, 2024

Patrik är en duktig läkare med många års erfarenhet, han är mycket noggrann och lätt att få tag i Kan det varmaste rekommendera Patrik

20 dec, 2023

Alltid lätt att komma i kontakt med. Alltid lätt att få tid inom kort. Proffsigt och vänligt bemötande. Högkvalitativ vård av någon som verkligen förstår migrän och vill hjälpa. Hjälpen jag fått på Rehdo har på riktigt förändrat mitt liv till det bättre.

3 okt, 2023

På grund av hyperhidros har jag sökt mig till Susanne och det ångrar jag inte! Fantastika resultat men framförallt en otroligt fin och personlig service! Rekommenderas starkt!

Fråga ställd 10:09 - 5 feb, 2021

Hej, undrar om ni tar emot remisser för migrän? Och utför toxin behandlingar mvh Anna

Rehdo svarar:

Hej! Vi tar emot remiss absolut men eftersom vi är helt privata kommer kostnaden ändå bli densamma för patienten, 1800:- per behandling och läkemedlet hämtar man på Apoteket. Där ingår det i deras högkostnadsskydd dock. Men remiss är ju ett bra sätt att få kontakt och bakgrundsinfo och vi skriver alltid remissvar till inremitterande. /Dr Patrik Säterö på Rehdo

Fråga ställd 02:18 - 21 dec, 2019

Är en tävlingsfriidrottare. Har drabbats av ännu odiagnosticerad handikappande skada/sjukdom. Successiv försämring senaste året. Har feltolkats som stroke av flera läkare. CT-hjärna u.a. Diagosen utesluten. Symptom: spasticitet primärt i armar, progredierande felställningar med funktionsnedsättning, först i vä. arm o. hand med ofrivilliga neurologiska skakningar, i höst även i hö. arm och hand. Allt svårare klara mig i ADL och kan inte träna/tävla friidrott, jobba (är akademiker). Symptomen började smygande efter två kontroversiella op. av hö. fot för misstänkt Mortons neurom. En ortopedläkare bedömde diagnosen istället vara: Fraktur sequale och ledvärk. Vad kan jag ha drabbats av för sjukdom/diagnos? Finns det någon behandling?

Rehdo svarar:

Hej Det var en komplex bild. Jag är rehabspecialist och jag utreder inte något på min klinik. Jag behandlar olika diagnoser ffa med botulinumtoxin. Tyvärr är inte Rehdo rätt klinik att nysta vidare i detta. Vänligen Patrik Säterö

Fråga ställd 13:14 - 11 okt, 2019

Har ni avtal med vg regionen gällande hyperhidros i huvudet?

Rehdo svarar:

Hej och tack för frågan! Nej vi har inget avtal med landsting eller region. /Dr Patrik Säterö

Fråga ställd 06:22 - 13 sep, 2019

Hej hej jag undrar om detta fortfarande är aktuella? Jag lider av spänningsvärk i axlar och nacke som ger huvudvärk Är sugen på att testa denna bitox metod men vill veta mera om pris m.m mvh Emma

Rehdo svarar:

Hej I högsta grad aktuellt. Jag ger behandling av spänningshuvudvärk med botulinumtoxin för 3300:-. Kontakta mig på patrik@rehdo.se för att få mer info och boka tid.

Fråga ställd 15:36 - 28 jun, 2019

Vad kostar preparatet man tar med från apoteket? Ingår det i högkostnadsskyddet

Rehdo svarar:

Botulinumtoxin ingår i högkostnadsskyddet när det används mot godkända indikationer som migrän och hyperhidros. Priset beror på hur mycket man köpt för det senaste året, men maxtaket är 2300:- på ett år.

Fråga ställd 11:56 - 19 mar, 2019

Hej! Jag lider av spänningshuvudvärk varje dag sedan två år tillbaka. Har oftast ingen värk på natten under sömn, men den smyger sig på mej någon timma efter att jag gått upp på morgonen. Tar värktabletter, OxyContin o loiknande, 4 x 5 mg varje dag, som ger en viss effekt. Vill inte öka dosen p gr a biverkningar. Min fråga är ger botoxbehandling smärtlindring?

Rehdo svarar:

Hej och tack för ditt meddelande! Botulinumtoxin fungerar erfarenhetsmässigt ofta bra som lindring av spänningshuvudvärk, och därtill spänningar i käkmuskler och nacke. Men det är bristfälligt visat i forskning och därför subventioneras inte läkemedlet av Högkostnadsskyddet på Apoteket. Men man kan behandla sk off-label baserat på beprövad erfarenhet, och jag har många bra resultat av behandlingen. Det är en lokal effekt och mycket mindre biverkningar och risker än de läkemedel du använder nu. Värt att prova! Kontakta mig på mail patrik@rehdo.se för mer info, pris och bokning. Vänliga hälsningar Patrik Säterö Specialistläkare

Fråga ställd 07:50 - 3 okt, 2018

Hej! Tack för ditt svar angående min fråga om kostnader. Jag har svettningar över hela kroppen men det som hämmar mig mest är i ansiktet. Vill därför åtgärda mitt ansikte och beställa en tid i november. Är det bara dagtider? Behöver jag gå till apoteket innan och hämta ut Botoxen eller finns allt på kliniken? Vänliga hälsningar Marie Andersson

Rehdo svarar:

Hj Du bokar tid genom att maila mig på patrik@rehdo.se. Läkemedlet är dyrt men omfattas av högkostnadsskyddet på Apoteket och därför skickar jag ett elektroniskt recept, om du kontaktat mig och uppfyller villkoren för tillståndet. Ja bara dagtider. /Patrik Säterö

Fråga ställd 14:13 - 2 okt, 2018

Hej! Behöver få hjälp med mina svettningar som är över hela kroppen. Vad är kostnaden för besök hos er? Vänliga hälsningar Marie Andersson

Rehdo svarar:

Hej Jag behandlar överdriven svettning med botulinumtoxin som fungerar bra, men kan inte ges över hela kroppen utan där det är mest besvär. Läkemedlet ingår i högkostnadsskyddet och skrivs ut på recept som man tar med sig till behandlingen. Priset på Apoteket beror på hur mycket man handlat innan det senaste året. Kostnaden för behandling är 2300:- per gång. Inga frikort gäller. Hälsningar Patrik Säterö Specialistläkare Rehabiliteringsmedicin Leg sjukgymnast www.rehdo.se

Fråga ställd 11:18 - 9 aug, 2018

Hej jag har lidit av hyperhidro i hela mitt liv, mestadels i ansiktet, hårfästet, men även på övriga kroppen. Finns det någon hjälp att få läste någonstans att man kan operera sköldkörteln, stämmer det. Det är ett lidande som gör att jag undviker vissa situationer. Mvh Anette

Rehdo svarar:

Hyperhidros kan ingå som ett symtom i sköldkörtelrubbning, men också vid andra tillstånd. Det rekommenderas därför att göra en hälsoundersökning på vårdcentral eller liknande innan man behandlar svettningen.

Fråga ställd 22:21 - 15 jul, 2018

Hej! Hur mycket kostar det att injicera botox under armarna?

Rehdo svarar:

Hej. Uppfyller man kraven för hyperhidros kostar behandlingen 2300:- plus läkemedel från Apoteket. Om inte kostar det 4500:-.

Fråga ställd 21:10 - 26 jun, 2018

Vad kostar det att komma till er?

Rehdo svarar:

Hej. Det beror på vad som ska göras. Behandling av migrän med botulinumtoxin kostar 1800:- men då ska man ha med sig läkemedlet som jag skriver ut recept på, om diagnosen är klar. /Patrik Säterö

Fråga ställd 10:50 - 22 sep, 2017

Tack för svaret ang migrän och remiss, har en följdfråga dock och det är ju vad behandlingen kostar? Jag antar att det är därför en remiss är bra, för att kostnaden för besöket ska täckas? Mvh, åsa

Rehdo svarar:

Kliniken har inget avtal med landsting och det kostar 1500:- för en behandling. Samma där, ingen påverkan på priset med remiss eller inte. /Patrik

Fråga ställd 09:53 - 22 sep, 2017

Om min läkare på vc skriver remiss till er för behandling av migrän med botox, ingår preparatet i högkostnadsskydd då? Mvh, åsa

Rehdo svarar:

Tack för bra fråga! Läkemedlet Botox ingår i högkostnadsskyddet för behandling av kronisk migrän, hyperhidrosbehandling och spasticitet oavsett remiss eller ej. Du behöver alltså ingen remiss. /Patrik Säterö

Fråga ställd 15:29 - 25 jun, 2017

Hej, vid utjämning av recept på apoteket vid svettningar av arhålorvad kostar det? Sara

Rehdo svarar:

Hej. Tack för din fråga. Det kostar 2000:- för hyperhidrosbehandling om man kommer med läkemedlet. Nästa lediga tid är 7/7. Patrik Säterö

Fråga ställd 09:14 - 29 mar, 2017

Hej! Jag var patient på Neurologkliniken Dr Stig Svensson AB. Dom har upphört att existera och jag behöver omgående komma i kontakt med en ny neurolog. Jag har en ganska mild form av EP men äter medicin sedan många år tillbaka, Sabrilex och Tegretol Retard. Finns det möjlighet att bli patient hos er? Mvh Pål

Rehdo svarar:

Hej. Tack för frågan. Jag är inte neurolog, är dock neurologisk rehabspecialist. Utreder inte och bör eg inte hantera EP. Är det stabilt så kan jag förnya recept, men inte ta prover. Bättre då du söker hos Neurologdoktorn eller Neuropraxis eller Angereds närsjukhus. /Patrik Säterö

Fråga ställd 11:01 - 22 mar, 2017

Hej! Jag lider av hyperhidros i ansiktet. Svettas vid hårfästet, ögonbrynen och överläppen så mycket att det rinner så fort jag går ut. Hur mycket på ett ungefär kostar det att göra en sådan behandling mot det i ansiktet? Tusen tack på förhand. Med vänlig hälsning

Rehdo svarar:

Hej. Tack för din fråga. Svettbehandling kostar 2000:- hos mig plus läkemedlet som man köper på Apoteket. Det ingår i deras rabatt.

Fråga ställd 19:34 - 15 mar, 2017

Är det så att landstinget kan hoppa in och betala för dessa åtgärder? Då det får bli återkommande tillfällen. Mvh Sara

Rehdo svarar:

Hej. Det kan man tycka men jag har inte något avtal. Landstinget prioriterar inte detta. Patrik Säterö

Fråga ställd 23:17 - 5 jan, 2017

Hej! Vad kostar det att göra en botox behandling för migrän, gäller högkostnadsskyddet?

Rehdo svarar:

Hej. Det kostar 1800:- och tyvärr gäller inte högkostnadsskydd. Läkemedlet hämtas på Apoteket innan och ingår i deras rabattsystem.

Fråga ställd 17:00 - 2 jun, 2016

Hej, jag undrar vad det kostar att behandla svettningar?? Tack på förhand!

Rehdo svarar:

Hej! Jag behandlar svettning ffa i armhålorna. Det kostar 2000:- plus att man får hämta läkemedlet på Apoteket. Patrik Säterö

Loading map