Närhälsan Falköping jourcentral, Falköping

Om Närhälsan Falköping jourcentral, Falköping

Jourcentralen är en mottagning som är gemensam för de offentliga och de flesta privata vårdcentralerna i Skaraborg.

Den är belägen på fyra olika platser: Falköping (Mössebergs vårdcentral), Lidköping (Ågårdsskogens vårdcentral), Mariestad (Mariestads vårdcentral) och Skövde (Billingens och Norrmals vårdcentraler på Käpplunda Gärde).

Den är öppen på helgerna när vårdcentralerna är stängda, i Lidköping och Skövde även på vardagskvällarna.

Öppetttider: Lördag-söndag-helgdag kl 11.00-17.00 (Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde)

Vardagskvällar kl 17.00-22.00 (Lidköping och Skövde)

Dit kan du söka om du är i akut behov av sjukvård men inte så allvarligt att du behöver söka på sjukhusets akutmottagning. För att få råd om hur du ska göra vid akut sjukdom på kvällar eller helger är det oftast bäst att först ringa till sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177.

0515 - 878 91 Växelnummer
Danska vägen 62, 521 85, Falköping - visa på karta