karta knapp bakgrund
Filter
Lediga tider

Tandläkarundersökning i Borås

Här på vården.se kan du hitta flera mottagningar i Borås som erbjuder Tandläkarundersökning. Få mer information och boka tid redan idag!
87 mottagningar i närheten av Borås

Öppet i morgon från 10:00

Pris 1195 kr

Digital vårdgivare
Folktandvården Online

Behandling av blåsor och sår i munnen Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandklinik Polhem

Pris från 990 kr

Alingsås Leende

Pris 960 kr

dental care
Öppet i morgon från 10:00
dental care
Öppet måndag från 08:00

Hur går en tandläkarundersökning till?

Vid en tandläkarundersökning kontrollerar tandläkaren dina tänder, för att se om du har några besvär eller sjukdomar som behöver åtgärdas. Undersökningen görs både manuellt och med hjälp av röntgen; för det mesta ingår 4 st röntgenbilder. Om du har tandsten och beläggningar kan de oftast tas bort med en gång, men om tandläkaren skulle hitta mer allvarliga problem, som hål i tänderna, så bokar man in en ny tid för behandling. I samband med undersökningen kan du också få råd kring hur du ska ta hand om tänderna för att förebygga framtida problem.

Hur lång tid tar en tandläkarundersökning?

En tandläkarundersökning brukar ta mellan 20 och 40 minuter.

Vad kostar en tandläkarundersökning?

Priset för tandläkarundersökning kan variera mellan olika kliniker. Det kan också vara olika pris beroende på vad som ingår i undersökningen. Om det till exempel ingår röntgenbilder och rådgivning så kan det bli ett högre pris. Därför kan det vara bra att jämföra flera kliniker innan du bokar tid. Du kan också fråga tandläkaren innan undersökningen vad som ingår och vad den kommer att kosta.