Filter
Lediga tider
Specialistområden

Rehabiliteringsverksamhet i Lund

På vården.se kan du jämföra 6 Rehabiliteringsverksamheter i Lund. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
19 mottagningar i närheten av Lund

3.2 (3)

4.1 (7)

5.0 (1)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har rehabiliteringsverksamheter i Lund för snittbetyg?

I Lund ligger snittbetyget för rehabiliteringsverksamheter på 3.72, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din rehabiliteringsverksamhet? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och rehabiliteringsverksamheter i Lund.

Vilken rehabiliteringsverksamhet är bäst i Lund?

Att välja vilken rehabiliteringsverksamhet i Lund du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra rehabiliteringsverksamheter baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De rehabiliteringsverksamheter med bästa snittbetyg i Lund på Vården.se är:

Så tycker patienter om rehabiliteringsverksamheter i Lund

• Trevligt bemötande trots att arbetsbelastningen var hög. Jag är mycket nöjd med mitt besök då jag upplevde professionalitet hos personalen.

– Boris S. Vårdcentralen Getingen

• Bästa vårdcentralen, bästa läkaren och bästa sköterskorna. Provtagningen toppen.

– Lena N. Vårdcentralen Måsen

• Blev kallad till covidvaccination. Inflödet av patienter fungerade utmärkt. Inga långa köer. När man kom in fick man sin vaccinationsstation och samtidigt som sprutan drogs ut fick man en ny tid, datum och tid! Fick min andra spruta ett par veckor senare av en trevlig barnmorska. Blev vänligt bemött hela vägen in och hela vägen ut. En stor eloge till hur ni ordnade denna massvaccinering. Framför allt till er som jobbade extra och inte minst till de eventuella pensionärer som ryckte in.

– Mattias H. Vårdcentralen Norra Fäladen

• Min doktor har gett mig tid, lyssnat på mig och mött mina behov. Jag har fått remisser till vidare undersökningar, akut röntgen, ortopedtekniker, sjukgymnast och psykolog vid olika tillfällen i livet.

– Krisitna H. Vårdcentralen Norra Fäladen

• Vår familj har varit listade här sedan 2008 och alltid fått snabb hjälp när det behövts både vid mindre allvarliga och allvarliga vårdbehov. Trevligt och kompetent bemötande. Tacksam och glad att ha en så bra vårdcentral där vi bor!

– Malin M. Vårdcentralen Norra Fäladen

Vilka rehabiliteringsverksamheter i Lund har öppet på kvällar och helger?

Om du behöver hjälp på kvällen eller helgen kan du vända dig till någon av dessa rehabiliteringsverksamheter:

Vad är en rehabiliteringsverksamhet?

En rehabiliteringsverksamhet, även kallat rehab, är en plats där människor kan få hjälp och stöd för att återhämta sig efter en skada, sjukdom eller operation. Målet med rehabiliteringen är att förbättra livskvaliteten för patienten genom att till exempel återställa kroppsfunktioner, minska smärta eller återvinna rörlighet.

Vad kan man få hjälp med på en rehabmottagning?

En rehabmottagning kan hjälpa till med en rad olika saker, och utgår från patientens specifika behov. Behandling på rehabiliteringsverksamhet kan till exempel inkludera fysioterapi för att förbättra rörlighet och styrka, ergoterapi för att återvinna och förbättra förmågan att utföra vardagliga aktiviteter, logopedi för att träna tal och sväljförmåga, och psykologiskt stöd för att hantera emotionella utmaningar och återgå till arbetslivet. Arbetsträning kan också vara en del av rehabiliteringen.

Vilka arbetar på en rehabiliteringsverksamhet?

För att kunna erbjuda en heltäckande och individanpassad vård arbetar olika specialister på en rehabmottagning. Du kan vanligen träffa sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut, logoped, psykolog, sjuksköterska och läkare på rehab. Tillsammans samarbetar de för att utforma och genomföra rehabiliteringsprogram som syftar till att hjälpa dig som patient att återfå optimal funktion. Ofta möjliggör rehabilitering en snabbare återgång till dina tidigare aktiviteter och ditt arbete.