Provtagningsverksamhet i Örebro

På vården.se kan du jämföra 16 Provtagningsverksamheter i Örebro. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
39 mottagningar i närheten av Örebro

Dynamic Code
Testmottagningen

Kumla vårdcentral, Kumla

primary care

Inga tillgängliga tjänster att boka online
Anestesimottagningen Lindesbergs lasarett

Vill du komma i kontakt med mottagningen?

Vad har provtagningsverksamheter i Örebro för snittbetyg?

I Örebro ligger snittbetyget för provtagningsverksamheter på 2.94, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din provtagningsverksamhet? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och provtagningsverksamheter i Örebro.

Vilken provtagningsverksamhet är bäst i Örebro?

Att välja vilken provtagningsverksamhet i Örebro du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra provtagningsverksamheter baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De provtagningsverksamheter med bästa snittbetyg i Örebro på Vården.se är:

Så tycker patienter om provtagningsverksamheter i Örebro

• Väldigt trevlig personal med ett proffsigt bemötande och jag kom in på bokad tid utan ngn försening. Jag kan varmt rekommendera denna vårdcentral.

– Stefan S. Capio vårdcentral Haga, Örebro

• Har varit väldigt negativ till Capio gällande min diabetes tänkte byta efter kontakten framförallt med Sköterskor på chatten. Men efter mycket mejl och eländiga chatten så ringde läkare Oskar upp och lugnade mig därefter fick jag träffa den helt underbara AT läkaren Astrid och så enormt trevligt bemötande har jag aldrig träffat. Stor bukett blommor till Astrid och Oskar. Satsa på o behåll dom Bor på Söder men cyklar med glädje till Haga

– Klas-Göran F. Capio vårdcentral Haga, Örebro

• Haft kontakt vid två tillfällen. Första gången på plats och andra per telefon. Båda tillfällena har varit punkliga, vänliga och professionella från samtlig personal! Vid besöket fick jag den hjälp som behövdes efter längre besvär som försvann inom kort. Det enda problematiska var att få en tid där och då, vilket inte är konstigt imo att det var i början av Covid-19. Andra tillfället per telefon var angående sjukintyg pga symptom för Covid-19. Jag var orolig att det skulle ta två till tre dagar att lösa situationen, istället var det löst på en eftermiddag. Samtliga jag har haft kontakt med i personalen är trevliga och tillmötesgående. Jag har uppriktigt inte ett ont ord att säga.

– Magnus F. Capio vårdcentral Haga, Örebro

Vilka provtagningsverksamheter i Örebro har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga provtagningsverksamheter i Örebro som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en provtagningsverksamhet på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är provtagning?

Provtagning innebär att att man undersöker hur kroppen mår, genom att samla in exempelvis blod, urin eller avföring och analysera det i ett laboratorium. Genom att ta prover kan du bland annat få svar på om du är sjuk eller lider av någon brist. Provtagning kan göras som en del i en utredning eller allmän hälsokontroll. På en provtagningsverksamhet kan du vanligen få hjälp med till exempel

• cellprov
  • allergitest
  • PCR-test
  • antigentest
  • antikroppstest.

Hur förbereder man sig inför provtagning?

Beroende på vilka prover som ska tas kan du behöva förbereda dig på olika sätt. Detta för att proverna ska gå att genomföra och så att de inte blir missvisande. I vissa fall får du inte äta eller dricka annat än vatten ett visst antal timmar innan provtagningen. Det kallas att fasta, att man gör en fastande provtagning. Inför ett urinprov bör du inte kissa timmarna innan provtagningen. Exakt vad som gäller för de prover du ska ta kan provtagningsverksamheten svara på.

Boka tid hos en provtagningsverksamhet

På Vården.se kan du hitta en mängd provtagningsverksamheter över hela Sverige. Jämför och boka tid för provtagning direkt – där det passar dig!