Sollentuna

Barnmorska

På vården.se kan du jämföra 5 Barnmorskor i Sollentuna. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
78 mottagningar i närheten av Sollentuna

Rissne BVC, Sundbyberg

Specialistmödravård, Danderyds Sjukhus AB

specialist care

Vill du komma i kontakt med mottagningen?

Vad har barnmorskor i Sollentuna för snittbetyg?

I Sollentuna ligger snittbetyget för barnmorskor på 4.76, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din barnmorska? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och barnmorskor i Sollentuna.

Vilken barnmorska är bäst i Sollentuna?

Att välja vilken barnmorska i Sollentuna du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra barnmorskor baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De barnmorskor med bästa snittbetyg i Sollentuna på Vården.se är:

Så tycker patienter om barnmorskor i Sollentuna

• Gynekolog Yacoub är fantastisk! Inkännande, lyssnar, förklarar och tar sig tid. En riktig pärla.

– Josefine M. Kvinna Stockholm Sollentuna

• Fantastiskt bemötande av barnmorskan Soheila. Kände mig trygg under besöket och hon tog allting väldigt långsamt.

– Sia E. Kvinna Stockholm Sollentuna

• Linda var lugn, saklig, kände mig trygg. Hon var även försiktig. Skulle rekommendera Linda till. Receptionisten Linnea var hjälpsam och trevlig.

– Tina P. Kvinna Stockholm Sollentuna

• Jag rekommenderar Kvinna Stockholm! Jag träffade barnmorskan Soheila på kliniken i Sollentuna och hon fick mig att känna mig lugn och trygg. Hos mottagningen är det en trygg och lugn miljö som gör att man känner sig avslappnad. Tack för fint mottagande och hjälp!

– Eva W. Kvinna Stockholm Sollentuna

• Iman du har förändrat mitt liv, tack! Jag gick hit efter lång research då jag haft en traumatisk tidigare insättning av spiral, sat och grät och grät i telefonen och redan då blev jag lugnad och fick ett gott intryck inför insättningen. Väl där blev jag sååå väl omhändertagen och kände mig trygg under hela besöket och insättningen. Impad att du löste det utan gripklon och glad att jag fick ha med mig min sambo in. Rekommenderar nu denna klinik till alla mina kompisar som är oroliga då det var så bra!

– Emma P. Kvinna Stockholm Sollentuna

De barnmorskor i Sollentuna som erbjuder tid snabbast är:

Vilka barnmorskor i Sollentuna har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga barnmorskor i Sollentuna som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en barnmorska på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad gör en barnmorska?

En barnmorska är i grunden en sjuksköterska som har vidareutbildat sig, och är specialiserad på allt som har med graviditet och förlossningsvård att göra. Barnmorskor kan jobba på ett sjukhus, en barnmorskemottagning (BMM) eller en ungdomsmottagning, ocj kan hjälpa till med bland annat

• graviditetskontroller
  • ultraljud
  • förlossning
  • mödravård
  • abort
  • preventivmedelsrådgivning.

När ska man kontakta en barnmorska?

Du kan kontakta en barnmorskemottagning så snart du fått veta att du är gravid. Vid det första besöket hos barnmorskan skrivs du in, och det brukar ske någon gång mellan vecka 5 och vecka 12. Därefter får du träffa barnmorskan regelbundet under hela graviditeten. När det är dags att föda får du hjälp av en barnmorska på BB, och upp till 4 månader efter förlossningen erbjuds du efterkontroller hos barnmorskemottagningen. Det är till din barnmorska du ska vända dig om du behöver stöd eller råd kring ditt föräldraskap.