Femcare

Ladda ner appen

Femcare

NIPT test

Kostrådgivning

Femcare - vårdmottagningen online för kvinnor

Femcare är en digital tjänst som ämnar att ge alla kvinnor den vård de behöver - oavsett behov eller livssituation. Femcare startades med en ambition om att förändra kvinnovården i grunden. Hit kan du vända dig för alla möjliga besvär och frågor som du har om din kropp och hälsa. För Femcare är det viktigt att du som patient blir bemött med respekt, känner dig hörd och får rätt vård. Idag är Femcare en av mycket få aktörer inom kvinnohälsa som har ett fungerande digifysiskt koncept - vi hjälper dig digitalt om det går och träffar dig fysiskt på vår mottagning i Södertälje när det behövs. Hos Femcare finns en stor bredd av olika yrkeskategorier för att du ska få den vård du behöver. Du får tillgång till ett team bestående av:

• barnmorska

• gynekolog

• dietist

• sexolog.

Snabb och enkel vård via Femcare – var du än är

I appen Femcare eller direkt på Femcares hemsida kan du söka vård för en mängd kvinnorelaterade besvär. Du beskriver vad du behöver hjälp med, och vi hjälper dig på bästa och snabbaste sätt. Hos oss kan du få hjälp av gynekolog, barnmorska, dietist och sexolog – beroende på vad just ditt behov är. Om det är möjligt så hjälper vi dig gärna digitalt över video – då kan du välja att boka en tid, eller att få hjälp så snart som möjligt. Om du behöver fysisk undersökning så erbjuds du tid på Femcare Oxbackskliniken i Södertälje eller på Femcares kliniker i Halland, alternativt hänvisas till en lokal motsvarighet nära dig.

Det här kan du få hjälp med hos Femcare

Hos Femcare kan du få hjälp vid olika gynekologiska besvär och har möjlighet att träffa gynekolog online. Här är några exempel:

• Mensrelaterade besvär

• Klimakteriebesvär

• PMS/PMDS

• ovanliga flytningar i underlivet

• svamp i underlivet

• klåda i underlivet

• misstanke om könssjukdom

• mellanblödningar

• Fostertest: NIPT

• Preventivsmedelsrådgivning

• Sexuella besvär

Dessutom kan du få hjälp av dietist hos Femcare, med fokus på kostrådgivning för besvär och tillstånd inom kvinnohälsa, till exempel:

• graviditet

• amning

• endometrios

• PCOS.

Så blir du patient hos Femcare

Femcare har avtal med Region Stockholm för gynekologisk specialistvård och för barnmorskemottagning. Du behöver ingen remiss för någon av verksamheterna. Patientavgiften följer Region Stockholms avtal och är vanligtvis mellan 0 kr och 250 kr.

Du kan söka vård hos Femcare oavsett var i Sverige du bor. Använd appen Femcare eller hemsidan femcare.com, så får du snabb och smidig hjälp.

Om du behöver fysisk vård och bor i Region Stockholm bokar vi in dig på Femcare Oxbackskliniken. Bor du i eller i närheten av Halland så kan vi boka tid åt dig på våra kliniker i Halmstad, Falkenberg eller Skummeslövsstrand. Annars hänvisas du till en lokal motsvarighet.

Välkommen till Femcare – vård för varje kvinna!

Informationen uppdaterades 13:41 - 20 mar, 2024