Filter
Lediga tider

Astma KOL-mottagning i Sundsvall

På vården.se kan du jämföra 3 Astma KOL-mottagningar i Sundsvall. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
11 mottagningar i närheten av Sundsvall

3.1 (3)

4.5 (3)

2.9 (9)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har astma kol-mottagningar i Sundsvall för snittbetyg?

I Sundsvall ligger snittbetyget för astma kol-mottagningar på 3.98, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din astma kol-mottagning? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och astma kol-mottagningar i Sundsvall.

Vilken astma kol-mottagning är bäst i Sundsvall?

Att välja vilken astma kol-mottagning i Sundsvall du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra astma kol-mottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De astma kol-mottagningar med bästa snittbetyg i Sundsvall på Vården.se är:

Så tycker patienter om astma kol-mottagningar i Sundsvall

• Har alltid varit med nöjd med vårdval och med bemötande.

– Lars-Eric J. Hälsocentralen Granlo

• Fick en krånglig fotskada med frakturer och skadat ligament 1/7 och fick absolut inte belasta foten. Jag tog då kontakt med primärvårdsrehab som var helt underbara som snabbt hjälpte mig på bästa sätt. Jag fick låna en rullstol så att jag kunde förflytta mig, både inomhus och ute. Nu ska jag lämna tillbaka stolen då jag inte är i behov av den längre. Men är så tacksam för att ni hjälpte mig.

– Ann-Cathrin E. Primärvårdsrehab, Närsjukvårdsområde Söder, Hälso- och sjukvårdsförvaltning

• Hej För 12-15 sedan märkte jag tendens till droppfot. Googlade och fick se att det var näst intill inget att göra. Men – för c:a 10 år sedan började fötterna domna och blev kalla så jag sökte läkare. Fick inga besked av henne när jag gick därifrån. Dagen efter ringde hon och talade om att hon skickat en remiss till lasarettet eftersom jag hade förhöjt PSA-värde. Har gått på kontroll sedan dess. Efterhand under åren blev besväret med fötterna värre. Dom domnade och var iskalla. Dessutom spred sig obehaget upp till knäna. Det kändes som att ha för trånga stödstrumpor på mig. På morron stretar tårna neråt så att jag får ta tid på mig att ”bryta till vinkeln”. Det började bli så obehagligt att jag sökte läkare igen för två år sedan. Fick inga besked om det fanns nåt att göra den här gången också. Ett par dagar efter besöket fick jag ett brev där han talade om att jag har lindrig kol och recept på medicin utskrivet. Kontentan av mina läkarbesök är att om man söker för problem med fötter och vader så får man veta att man har högt PSA-värde första besöket och lindrig kol vid andra besöket. Är det en vanlig behandling av en sökande? Jag är naturligtvis glad för att i tid får vård och behandling för prostatacancer

– Knut Ö. Hälsocentralen Gilleberget

• Hög servicenivå bra bemötande av min mor, Gilleberget är till stor hjälp!! Mycket bra återkoppling och uppföljning i ärendet!

– J..d Hälsocentralen Gilleberget

• Besök hos fysioterapeut C. i maj- juni 2018. Otroligt bra bemötande och information /behandling så jag har kunnat sköta min rygg själv.

– Anna V. Hälsocentralen Gilleberget

Vilka astma kol-mottagningar i Sundsvall har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga astma kol-mottagningar i Sundsvall som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en astma kol-mottagning på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning är en specialiserad medicinsk enhet som fokuserar på diagnos, behandling och vård för personer med astma och KOL (kroniskt obstruktiv lungsjukdom). Astma- och KOL-mottagningar finns på sjukhus, vårdcentraler och lungkliniker. På mottagningarna arbetar erfarna och kunniga lungspecialister och sjuksköterskor.

Vad är skillnaden mellan astma och KOL?

Astma är en luftvägssjukdom som orsakas av en kronisk inflammation i luftrörens slemhinna, vilket leder till periodiska attacker av andningssvårigheter. KOL är en kronisk inflammatorisk sjukdom i lungor och luftvägar, som kännetecknas av en gradvis försämring av lungfunktionen över tid. Den vanligaste orsaken till KOL är rökning, medan astma oftare har allergiska och ärftliga komponenter. Astma kan debutera i barndomen, medan KOL utvecklas vanligtvis efter många års exponering för rök eller andra skadliga ämnen.

Vad gör en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning erbjuder specialiserad vård och behandling för personer med astma och KOL. De genomför diagnoser, utför lungfunktionstester, ger individuella behandlingsplaner, justerar medicinering och läkemedel, ger rådgivning om hantering av symtom, och ger stöd för att förbättra lungfunktionen.