Behandling av hälsporre

Muskelcentrum Gävle

Naprapatbehandling

Massage

Behandling av hälsporre

Har du fått ont under hälen? Misstänker du att du kan ha fått hälsporre? Då kan vi på Muskelcentrum Gävle hjälpa dig.

Så känner du igen hälsporre

Hälsporre kännetecknas av smärta under hälen, precis i hälens framkant. Oftast märker man av att det gör ont när man kliver ur sängen på morgonen och sätter ner foten. Anledningen till det är ett belastningen på senan blir mer påtaglig efter nattens vila.

Vad är anledningen till att man får hälsporre?

Man kan få hälsporre när man överbelastar ett visst område i sin kropp. Om du upplever obalans i dina muskler eller att vissa delar av din kropp är stela, så finns det risk att krafterna inte fördelas optimalt. I detta fall sker då en överbelastningen på en vävnad i kroppen som påverkar hälen. Har du en stel ländrygg eller svaga muskler i höften kan det vara en orsak till att belastningen på dina fötter inte fördelas på ett bra sätt och att det är därför du fått hälsporre.

Vi behandlar din hälsporre

När du kommer till någon av våra skickliga naprapater börjar vi med att identifiera funktionsfelet i nervsystemet, för att kunna åtgärda det. Vi tittar specifikt på om du har svaga stabiliseringsmuskler i fötterna eller höften, och undersöker din rygg. Utifrån denna analys tar vi fram en behandling som är unikt anpassad efter dig, och ger dig dessutom övningar som du själv kan göra för att undvika att problemen med hälsporre kommer tillbaka igen.

Har du fått hälsporre och vill åtgärda det? Boka då en tid hos Muskelcentrum Gävle!

Behandling av ryggskott

Behandling av nackspärr

Varmt välkommen till Muskelcentrum Gävle!

I centrala Gävle, på Södra Skeppsbron 6, hittar du Muskelcentrum Gävle. Här arbetar legitimerade naprapater som hjälper dig när du får ont i muskler och leder, både med akuta och långvariga besvär. Vårt mål är att hitta orsaken bakom dina besvär, så att vi kan ta fram en behandling som fungerar för just dig. Vi hjälper dig att bli av med din smärta för gott!

Om Muskelcentrum

Muskelcentrum är en av Sveriges största naprapatverksamheter och har kliniker i Uppsala, Gävle, Västerås och Sigtuna. Våra erfarna naprapater har specialiserad kunskap inom olika belastningsskador, som till exempel arbetsrelaterade besvär och idrottsskador. Vi har dessutom avtal med en rad olika elitlag och gör internationella uppdrag inom svenska landslag.

Det här hjälper Muskelcentrum Gävle till med

Vi hjälper dig med de allra flesta besvär som är kopplade till rörelseapparaten, som till exempel:

• Ryggskott

• Nackspärr

• Huvudvärk

• Hälsporre

• Ischias

• Tennisarmbåge

• Smärta i axlar och skuldror

• Löparknä.

OBS! Speciell taxa gäller på helger. Läs mer om priser här.

Hitta till oss

Muskelcentrum Gävle ligger i vackra lokaler längs med Gavleån, vid Södra Skeppsbron 6. Om du åker kollektivt till kliniken är närmaste busshållplats Gävle Södra Fiskargatan. Du kan även gå en kort promenad från Gävle centralstation. Om du väljer att ta bilen finns det gott om parkeringsplatser i anslutning till kliniken.

Välkommen att boka en tid hos Muskelcentrum Gävle, och bli av med dina besvär!

Informationen uppdaterades 13:53 - 27 maj, 2024

Loading map