Naprapatbehandling

Öppet idag till 17:00

Muskelcentrum Gävle

Naprapatbehandling

Pris från: 830 kr

Våra duktiga naprapater på Muskelcentrum Gävle är här för att hjälpa dig med dina besvär.

Naprapatens uppgift

Naprapater är specialiserade på besvär som kommer från skelett och muskler. De kan både undersöka, ställa diagnos och behandla dina problem. Det kan ibland vara svårt att veta varifrån ett visst besvär kommer, och det är naprapaternas uppgift att hitta grundorsaken till dina problem. Därefter hittar de metoder som gör att du kan bli smärtfri och hitta balans i din vardag.

Besvär som en naprapat kan hjälpa till med

Hos en naprapat kan du få hjälp med akuta besvär från muskler och leder, men du kan också få behandling i förebyggande syfte. Du kan få hjälp med:

• Ryggskott
  • Hälsporre
  • Ont i knät
  • Ont i höften
  • Migrän

Så går en naprapatbehandling till

Vid första träffen med vår naprapat får du berätta varför du söker hjälp och vilka besvär du har. Därefter gör vi en grundlig undersökning av dig. Baserat på vad vi upptäcker så ställer vi en diagnos och väljer ut en lämplig behandling för dig. Vi använder oss av många olika metoder vid behandling, till exempel mobilisering, triggerpunktsbehandling, massage, manipulation och akupunktur. Vi utgår ifrån dig och dina behov när vi anpassar behandlingen efter dig. Ofta ser vi att det kan vara bra att kombinera flera metoder för det bästa resultatet.

Boka din naprapatbehandling hos oss på Muskelcentrum Uppsala Gävle, så hjälper vi dig!

Massage

Pris från: 770 kr

Behandling av hälsporre

Behandling av ryggskott

Behandling av nackspärr

Pris från: 830 kr

Varmt välkommen till Muskelcentrum Gävle!

I centrala Gävle, på Södra Skeppsbron 6, hittar du Muskelcentrum Gävle. Här arbetar legitimerade naprapater som hjälper dig när du får ont i muskler och leder, både med akuta och långvariga besvär. Vårt mål är att hitta orsaken bakom dina besvär, så att vi kan ta fram en behandling som fungerar för just dig. Vi hjälper dig att bli av med din smärta för gott!

Om Muskelcentrum

Muskelcentrum är en av Sveriges största naprapatverksamheter och har kliniker i Uppsala, Gävle, Västerås och Sigtuna. Våra erfarna naprapater har specialiserad kunskap inom olika belastningsskador, som till exempel arbetsrelaterade besvär och idrottsskador. Vi har dessutom avtal med en rad olika elitlag och gör internationella uppdrag inom svenska landslag.

Det här hjälper Muskelcentrum Gävle till med

Vi hjälper dig med de allra flesta besvär som är kopplade till rörelseapparaten, som till exempel:

• Ryggskott

• Nackspärr

• Huvudvärk

• Hälsporre

• Ischias

• Tennisarmbåge

• Smärta i axlar och skuldror

• Löparknä.

OBS! Speciell taxa gäller på helger. Läs mer om priser här.

Hitta till oss

Muskelcentrum Gävle ligger i vackra lokaler längs med Gavleån, vid Södra Skeppsbron 6. Om du åker kollektivt till kliniken är närmaste busshållplats Gävle Södra Fiskargatan. Du kan även gå en kort promenad från Gävle centralstation. Om du väljer att ta bilen finns det gott om parkeringsplatser i anslutning till kliniken.

Välkommen att boka en tid hos Muskelcentrum Gävle, och bli av med dina besvär!

Informationen uppdaterades 13:53 - 27 maj, 2024

Omdömen från patienter