Var det länge sedan du gick till tandläkaren? Boka en tandläkarundersökning hos Pretty Smile!

Vi är många som drar oss från att gå till tandläkaren, men regelbundna tandläkarundersökningar är det bästa sättet att ta hand om tänderna – och att undvika mer omfattande behandlingar längre fram. Tillsammans med tandläkare Helena Thorsell på Pretty Smile berättar vi mer om hur en tandläkarundersökning går till och varför du borde prioritera dem högre!

19 december 2023 kl 11:24

Därför ska du undersöka tänderna regelbundet

Det är vanligt att dra sig från att gå till tandläkaren, men regelbundna tandläkarundersökningar är det bästa sättet att förebygga framtida besvär. Förutom att tandläkaren vid en undersökning kan hitta sådant som behöver åtgärdas tidigt, så är det också ett bra tillfälle för dig att själv lära dig hur du ska ta hand om dina tänder på bästa sätt. Alla har vi lite olika behov, och med hjälp av en kunnig tandläkare får du veta vad dina tänder och din mun mår bäst av.

Hos Pretty Smile kan du känna dig trygg

När du besöker Pretty Smile kommer du till en lugn miljö, där du kan känna dig omhändertagen och trygg. Den kunniga personalen strävar alltid efter att du som patient ska bli sedd och uppleva mötet som positivt. De vet att allas behov ser olika ut, och tar sig tid att lyssna på dina önskemål. De har också god vana av att möta patienter med tandvårdsrädsla, och använder skonsamma metoder för att minska onödigt obehag vid besöket.

Tandläkarundersökning hos Pretty Smile – just nu till kampanjpris!

Är du redo att ta tag i din munhälsa? Då ska du passa på att boka en tandläkarundersökning hos Pretty Smile! Just nu har de kampanjpris på undersökning och rengöring med Airflow för nya patienter – endast 399 kr. Tveka inte att boka din tid redan idag!

Så går en tandläkarundersökning hos Pretty Smile till

Vid undersökningen får du alltid träffa en legitimerad tandläkare, som kan undersöka dina tänder och din munhälsa i detalj. Undersökningen inleds med att tandläkaren tar röntgenbilder på dina tänder och granskar dem, för att kunna upptäcka hål eller andra problem. Efter det undersöks tänderna, tandköttet och slemhinnan i munnen. Du kan också få råd kring hur du själv ska ta hand om munnen och tänderna på bästa sätt.