Älvsbyns hälsocentral

Älvsbyns hälsocentral

, Älvsbyn

Fluxenvägen 16, 942 33 , Älvsbyn, 94221

VISSA PROVER SPARAS När du lämnar prov i vården kan vissa prov komma att sparas i en biobank. Läs mer på biobanker och biobankslagen på 1177.se och biobanksverige.se

Välkommen till oss på Älvsbyns hälsocentral, ditt självklara val om du önskar en hälsocentral med personal med mångårig erfarenhet och kompetens. Utöver specialistläkare i allmänmedicin har vi lab, distriktssköterske-, diabetessköterske-, demens och astma/KOL mottagning samt diplomerad tobaksavvänjare. BVC med barnsjuksköterska, MVC, preventivmedelsrådgivning samt ungdomsmottagning. Vår rehabiliteringsverksamhet består av arbetsterapeut, sjukgymnastik, ljusbehandling och rehabiliteringskoordinator. Vi arbetar aktivt med hälsovård och livsstilsfrågor och har hälsosamtal med 40-, 50-, 60-åringar. Dessutom har vi verksamhet dygnet runt med ambulans. Hos oss får patienter och anhöriga ett gott bemötande och bra omhändertagande av kunnig personal med hög kompetens. Välkommen till oss!

Informationen uppdaterades 00:10 - 16 mar, 2024

3 apr, 2020

Här kan du se omdömen som Älvsbyns hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Besökstider

Ungdomsmottagning, Akutverksamhet med basåtagande i primärvård, Läkarverksamhet, särskilt boende, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi, Klinisk kemi, Klinisk bakteriologi, Vårdcentral (BT), Diabetologi, Dermatologi