Barnavårdscentralen Lammhult, Vårdcentralen Lammhult

Barnavårdscentralen Lammhult

, Växjö

Lammengatan 6, 363 45 LAMMHULT, 36345 Vårdcentralen Lammhult

Nu kommer du i kontakt med oss på BHV Lammhult genom appen "Min vård Kronoberg". Om du inte har möjlighet att använda appen men behöver komma i kontakt med mottagningen var vänlig ring vårdcentralen Lammhult på telefonnummer 0472- 59 43 00.

Du är välkommen att vända dig till oss med frågor som gäller ditt barns hälsa och utveckling. Vi erbjuder stöd och information kring till exempel amning, kost, vaccinationer, sömn, språkutveckling, syn, hörsel, egenvård och barnsäkerhet. Vi hjälper dig också med information i livsstilsfrågor som alkohol och rökning. Barnavårdscentralen har samarbete med bland annat förskolor, logopeder och psykologer. Alla nyfödda barn erbjudes ett hembesök. Därefter får ditt barn regelbundna hälsoundersökningar av BVC-läkare och BVC-sköterskor. Vi erbjuder alla föräldrar möjlighet att delta i våra föräldrargrupper, där vi kan utbyta tankar och erfarenheter. I föräldrargrupperna instruerar vi i spädbarnsmassage och tar upp aktuella ämnen för varje ålder. Ansvarig för BVC är distriktssköterska Märta Forsberg. Rådgivning och tidsbeställning: Måndag till torsdag kl 08:00-17:00 telefon 0472-59 43 18 Lämna ett meddelande på röstbrevlådan så ringer vi upp så fort vi har möjlighet.

Informationen uppdaterades 14:11 - 8 jan, 2024

Barnhälsovård/BVC