Kirurgavdelning 8 Kalmar

Om Kirurgavdelning 8 Kalmar

Vi vårdar dig som har en sjukdom i gallblåsan, gallvägar, bukspottskörtel, lever, magsäck, matstrupe eller i kärlen och ska genomgå en planerad operation. Vi vårdar även dig som behöver opereras akut eller om du varit med om ett trauma.

Vi som jobbar på avdelningen arbetar i team, vilket innebär du kommer få träffa flera av oss när du är här. Eftersom vi jobbar i team kommer de som du träffar alla ha god kännedom om ditt tillstånd, vilket gör att vi kan ta ett helhetsgrepp och att du kan känna dig trygg under den tid du vistas hos oss.

Lasarettsvägen 1, 392 44 Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 20:00