Radiologiska kliniken Oskarshamn

Om Radiologiska kliniken Oskarshamn

Till oss kommer du när du har fått en remiss för att göra en röntgenundersökning, till exempel röntgen av skelett eller lungor, magnetkameraundersökning (MR), datortomografiundersökning (CT), ultraljudsundersökning.

Här utför vi också hälsokontroller. Du som är man och fyller 65 år får en kallelse för ultraljudsundersökning av stora kroppspulsådern för att utesluta risken för pulsåderbråck i magen.

Svaret på undersökningen får du av din remitterande läkare, som oftast har svaret inom en vecka.

Rösvägen 1, Oskarshamn - visa på karta
Drop-in
  • Måndag - Fredag 08:30 - 15:00 remisskrav
Röntgenremiss är ett krav.