Västmannagatan 40, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 06:30 - 17:00 Jour övriga tider efter överenskommelse

Logo Naprapat Mats Emilson

Om Naprapat Mats Emilson

Välkommen till Naprapat Mats!

Hos mig får du alltid ett snabbt och professionellt omhändertagande med vård av hög kvalité. Jag har tidigare arbetet inom sjukvården som legitimerad sjukskötare men har varit verksam som naprapat sedan 2001.

Min yrkeserfarenhet och behandlingsfilosofi bygger på mina patienter, kunskap från ledande terapeuter och studier av kroppens rörelsemönster och biomekanik.

Behandlingsstrategi

Vid ett besök hos mig berättar du om dina besvär och därefter genomförs en grundlig undersökning för att ställa en diagnos. Det ger möjlighet till en behandlingsstrategi anpassad för just dina besvär. I samband med behandling får du även tips och råd om hur du själv kan hjälpa till att förbättra din situation.

Arbetsredskap

Vid behandling använder jag främst mina egna händer som arbetsredskap, men jag använder även akupunktur och stötvågor. Jag använder mig även av en justeringsteknik som kallas Dropp-teknik. Den innebär att man använder sig av en speciell behandlingsbänk med dropp-plattor.

Hos mig kan du även få utprovade sulor för att avlasta dina fötter. Jag arbetar med Superfeet, men har även ett samarbete med ortopedtekniker.

Naprapat Mats

Jag har min naprapatmottagning Naprapat Mats på Rehabkliniken. Vi som arbetar på Rehabkliniken är ett team av terapeuter med bred kompetens och lång erfarenhet samlade under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 12 april 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Mats Emilson

Naprapatbehandling hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

720 kr

Vid en naprapatbehandling hos mig hjälper jag dig med ditt akuta ryggskott, ischias, ryggsmärta, akuta och kroniska ryggbesvär, nackspärr, s...

Ryggskott hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

720 kr

Jag kan hjälpa dig att behandla ditt ryggskott. Vad beror ryggskott på? Ryggskott kan bland annat uppstå på grund av dålig hållning el...

Nackspärr hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

720 kr

Jag kan hjälpa dig att behandla din nackspärr. Vad är nackspärr? Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. En ...

Akupunktur hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

650 kr

Jag erbjuder två typer av akupunktur: Dry Needling och ACU 2000/Acu Nova. Båda dessa typer av akupunktur ingår i en naprapatbehandling men k...

Naprapatbehandling gravid hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

720 kr

Jag erbjuder naprapatbehandling till dig som är gravid. Vad är en gravidbehandling? Gravidbehandling är en mycket framgångsrik metod s...

Stötvågsbehandling hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

720 kr per behandling (ca 20 min)

Hos mig kan jag erbjuda dig stötvågsbehandling. Vad är stötvågsbehandling? Stötvågsbehandling är ett framgångsrikt sätt att behandla ...

Företagsbehandling hos Naprapat Mats Emilson i Stockholm

Pris lämnas per offert

Idag är besvär från rörelseorganen en av de vanligaste orsakerna till sjukfrånvaro. Det medför ofta stora kostnader för arbetsgivaren, men ä...

Karta - Västmannagatan 40, Stockholm

Naprapat Mats Emilson

15:42 - 29 okt, 2019

09:21 - 22 aug, 2019

19:23 - 26 jun, 2019 skrev:

Mats är i högsta grad en jätteskicklig och professionell naprapat; dessutom full av glädje och positivitet och sprudlande energi. Han scannar in hela dig från början och följer dig allt från start med behandling, riktiga råd, träningsprogram och åtgärder, vilka sedan följs upp och utvärderas. Mats ser varje människa och har ett stort hjärta.

22:02 - 15 feb, 2016 skrev:

Grymt proffsig och kunnig. Han har hjälpt mig med allt från ond rygg till trasiga hälsenor som kommit av löpning. Rekomenderas

11:57 - 23 mar, 2015 skrev:

Otroligt skicklig på sitt yrke och sprider en väldigt härlig energi kring sig. Tack vare Mats är jag nu tillbaka som löpcoach efter att ha dragit av ledbanden i fotleden några veckor tidigare. Jag kan varmt rekommendera Mats, det känns väldigt tryggt att gå till honom!

19:53 - 10 jun, 2014 skrev:

Mats är mycket kunnig och erfaren - han sätter omedelbart fingret på det som behöver behandlas och gör det sedan snabbt och säkert. Han tillämpar ett holistiskt perspektiv i sina behandlingar, dvs. ser till helheten i och respekterar patientens aktuella situation och dagsform. Det märks att Mats brinner för sitt yrke och har ett genuint intresse för människor.

11:11 - 28 maj, 2014 skrev:

Mats fixade min vad (gubbvad) som var trasig inför årets marathon

13:09 - 16 maj, 2014 skrev:

Fick lysande hjälp av Mats med dåligt knä,mina starkaste rekkomendationer.

10:47 - 13 maj, 2014

• Fråga ställd 20:43 05 maj 2019

Behandlar ni också små barn? Min dotter hade torticollis vid fodelse och nu med 20 månaders ålder jag tycker en av hennes leder kring axlar är fortfarande ställt och axlarna är lite olika i höjden.

God kväll Ivana!
    Jag kan undersöka och om det behövs så behandlar jag
    din dotter.
    Ring mig på 08-308228 så bokar vi en tid om du vill.
    Med vänlig hälsning,.
    //Mats

• Fråga ställd 19:03 11 apr 2019

Hej,
    jag har ofta värk i nacke och blir illamående och skulle vilja komma tillrätta med detta och vad det beror på och få behandling. Jag har en idrottsskada i botten även och tänker att det kan var en orsak bland flera. Jag undrar vad en behandling hos er kostar och om rådgivning om behandling ingår, eller vad det kostar?

Mvh,
    Alessandro

God morgon Alessandro!
    I ett besök hos mig ingår undersökning/bedömning, behandling samt
    ev rehabiliterings råd. Ett besök hos mig kostar 720kr. Bedömer jag att jag inte kan hjälpa dig är besöket kostnadsfritt.
    Du bokar en tid lättas via min hemsida.
    Välkommen//Mats

• Fråga ställd 14:06 31 maj 2017

Jag lider av trochanterit i vänster höft. Jag har dessutom metastaser i några ryggkotor samt ischias i höger ben. Har vänt mig till vårdcentral utan att få adekvat hjälp eller råd. Var ska jag vända mig för att få hjälp?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Hej Disa och tack för ditt mail!
    Med tanke på dina metastaser i ryggen tror jag inte jag är rätt för dig, jag rekommenderar dig att ta kontakt med RehabTjänst, tel 4411660 eller www.rehabtjanst.se, mkt kompetent sjukgymnast mottagning på Kungsholmen.
    Lycka till
    //Mats Naprapat

• Fråga ställd 06:32 22 jul 2016

Gäller frikort?

Hej Lena!
    Tyvärr gäller inte frikort hos mig.
    Med vänlig hälsning//Mats naprapat

• Fråga ställd 11:48 23 jun 2014

Ska vi löpare besöka terapeut oftare än vad vi gör?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Jag tycker det, välj den terapeut som du har förtroende för och trivs med. Kroppen
    kommer att svara bättre på träningen om du håller dig i balans och skadefri, se det som en investering i dig själv!