Jourcentralen Linköping

Jourcentralen Linköping

, Linköping

Universitetsjukhuset, Linköping, 58185 Linköping

Välkommen till Jourcentralen! Vi ger vård under kvällar och helger, när din vårdcentral är stängd. Genom din vårdcentral kan du få tid på jourcentralen även dagtid, om det inte kan vänta och om vårdcentralen är fullbokad. Tiderna hos oss är reserverade för akuta besvär. Vi kan inte förlänga sjukintyg eller förnya recept. Observera att jourcentralen har begränsade möjligheter till avancerad provtagning och utredning. Alla besök på jourcentralen ska bokas i förväg på telefon. På kvällar och helger ringer du 1177 för att boka tid. Dagtid på vardagar ska du ringa din vårdcentral. Vid allvarliga, akuta tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 18:21 - 13 dec, 2023

20 jan, 2024

Trevlig läkare, däremot var sjuksköterskan väldigt otrevlig. Jag kom försent på grund av trafiken och vädret (snön). Så fort jag kommer in så snäser hon "du är för sen!" Jag nämner trafiken och får samma kommentar tillbaka. Förstår varför dom kan bli irriterade med förseningar etc men att bli mött med respekt är något jag förväntar mig av vårdpersonal.

14 dec, 2023

Fick tid där via 1177 då min svåra hosta behövde brytas. Fick ingen hjälp och är nu försämrad. Läkaren skrev i journalen att mitt besök var "överdrivet". Mycket obehagligt och kränkande. Hoppas att läkaren förstår hur en patient kan reagera då hen får läsa en sådan bedömning av sin person. Läkaren informerade inte heller om de ljud han hörde i lungan, så nu får jag fundera utan svar. Läkaren uppmande mig att uppsöka vårdcentralen om jag inte blev bättre. Men, det kan man ju inte om man är klassad som en som "överdriver". Då blir man bemött på fel sätt och får inte den vård som man kanske behöv

8 jul, 2017

Mycket trevligt och kunnigt bemötande!

4 jan, 2015

Lördag - Söndag:09:00 - 21:00

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet med basåtagande i primärvård, Vårdcentral (BT)