Få full koll på ditt blodsocker med Chronos Cares nya program!

Få full koll på ditt blodsocker med Chronos Cares nya program!

ANNONS. Innehåll från Chronos Care.

Lider du av diabetes typ 2? Nu kan du få hjälp genom det nya programmet “Full koll” från Chronos Care. Suzanne Fors, som kämpat med sin diabetes i flera år, testade programmet och såg snabbt resultat. “Jag hade aldrig klarat av att gå från 113 i Hba1c till 69 på några månader utan stödet jag har fick av mitt team på Chronos care,” berättar Suzanne, som nu börjar se ljust på framtiden.

20 december 2021 kl 10:51

Vad innebär Full koll?

Full koll är ett nytt behandlingsprogram från Chronos Care där du får använda en sensor som kontinuerligt mäter ditt blodsocker. I kombination med detta får du hjälp och utbildning, för att förstå varför ditt blodsocker reagerar som det gör och vad som händer i kroppen. Du får också en personlig diabetessköterska som du har en nära dialog med under programmet och som ger dig det stöd du behöver.

“Det är faktiskt orimligt att klara av den omställning som diabetes typ 2 innebär utan individuellt och kontinuerligt stöd,” menar Suzanne.

Full koll har hjälpt Suzanne att få koll på sitt blodsocker

“Det är perfekt att göra min årskontroll på vårdcentralen, resterande stöd får jag digitalt på tider som passar mig. Jag har just avslutat egenvårdsprogrammet ”Full koll”. Två veckor med sensorn Freestyle Libre och en månads intensiv satsning på mat och motion gör att jag äntligen börjar få koll på varför mitt blodsocker reagerar som det gör. Att få full koll gör att min motivation växer och det är så peppande när jag märker att relativt små förändringar kan göra så stor skillnad.”

Chronos Care startades av två eldsjälar

Grundarna av den digitala diabetesmottagningen Chronos Care, Vidar Duvnäs och Armin Parsi, har lång personlig erfarenhet av diabetes. Vidar själv har levt med sjukdomen sedan barnsben och båda har nära familj som lever med både diabetes typ 1 och typ 2. Detta har gett en djup insikt om vad som krävs för en bra vård.

“Vi har byggt upp en digital klinik med inriktning på diabetes tillsammans med våra patienter och vårt specialistteam. Vår befintliga grupp av personer som lever med diabetes typ 2 har hjälpt oss att utveckla starka vårdprocesser som fyller de behov som primärvården inte hinner med,” berättar Vidar.

Tillsammans med Chronos stora utvecklingsteam skapas en digital diabetesskola och fler tekniska innovationer väntar. “En kunnig patient är en trygg patient”, menar Vidar.

Boka tid hos Chronos Care

Om du lider av diabetes och vill få stöd digitalt är du välkommen att boka en första tid hos Chronos Care. Då får du kontakt med en diabetessköterska som kan hjälpa dig med skräddarsydd behandling.