Vällingby Läkarhus, Indalsbacken 1 - Visa på karta

• Måndag 09:00 - 16:00 Lunchstängt klockan 12-13.
  • Tisdag 09:00 - 18:30 Lunchstängt klockan 12-13.
  • Onsdag 09:00 - 16:00 Lunchstängt klockan 12-13.
  • Torsdag 09:00 - 18:30 Lunchstängt klockan 12-13.

Logo Vaccinationsgruppen Vällingby

Om Vaccinationsgruppen Vällingby

Vaccinationsgruppen är ett familjeföretag som funnits i över 25 år och som erbjuder vaccinationer inom alla områden, oavsett om du vill fylla på grundskyddet, ska ut och resa eller om du vill skydda dig mot influensa, livmoderhalscancer eller kanske TBE.

På deras sajt www.sticka.se, finns en vaccinationsguide som ger dig en fingervisning om vilka vacciner du behöver för ett visst resmål.

Var ligger Vaccinationsgruppen Vällingby?

Sedan ett antal år tillbaka sitter de i Vällingby Läkarhus nybyggda och fräscha lokaler, i samma byggnad som Apoteket.

Vaccinationsbuss (mobila vaccinationer)

Under våren och sommaren åker de runt i länet med sina bussar och vaccinerar mot TBE i samarbete med ICA och IKEA. Mer information om bussens schema etc hittar du på deras websajt, www.sticka.se.

Informationen uppdaterades 22 november 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Vaccinationsgruppen Vällingby

Vaccination hos Vaccinationsgruppen Vällingby

Är du spruträdd? Det gör inget! Du är inte ensam, och vi har stor vana vid att hantera detta. Kom förbi så förklarar vi närmare. Ska barn...

Vaccination TBE hos Vaccinationsgruppen Vällingby

fr. 320 kr Barn 320 kr/dos, vuxna 350 kr/dos.

På Vaccinationsgruppen Vällingby kan vi vaccinera dig mot TBE som ger skydd mot fästingburen hjärnhinneinflammation. Vaccinet rekommender...

Vaccination mot influensa hos Vaccinationsgruppen Vällingby

200 kr per dos

Vaccinationsgruppen Vällingby kan vaccinera dig mot influensa. Vad innehåller vaccinet? Vaccinet mot influensa brukar innehålla tre ol...

Vaccination mot semestermage hos Vaccinationsgruppen Vällingby

265 kr

Hos Vaccinationsgruppen Vällingby kan vi hjälpa till att vaccinera dig mot semestermage. Drickbart vaccin Vi erbjuder drickbart vaccin...

Karta - Vällingby Läkarhus, Indalsbacken 1

Vaccinationsgruppen Vällingby

10:42 - 07 apr, 2016 skrev:

Alltid så trevliga och hjälpsamma när man kommer dit. Bra på att hantera barnen. Kunniga.

12:10 - 29 jan, 2016

• Fråga ställd 10:37 03 dec 2019

Måste man boka tid?
    Eller har ni även drop-in?

Hej,

Vi har drop-in som gäller under hela våra öppettider.

MVH
    Maria Thelin
    Vaccinationsgruppen

• Fråga ställd 11:21 30 nov 2019

ger ni vaccinet mot meningokocker (Menveo) i så fall, hur mycket kostar det?

Hej Samina!

Vi ger vaccination mot meningokocker typ ACWY (Menveo) och även typ B. Priset för vaccin mot ACWY: 730kr. En dos behövs för att erhålla skydd. Pris för typ B vaccin 1400kr/dos, 2st behövs för att erhålla skydd. Dessa tar men med en månads mellanrum.

Välkommen in till en av våra mottagningar för rådgivning!

Mvh

Jesper
    Vaccinationsgruppen AB

• Fråga ställd 06:42 02 jul 2019

Mitt barnbarn är 14 månader - är vaccination mot TBE lämpligt? Eller är hon för liten? Ev. risker?

Hej Annika,

Gränsen för att vaccinera barn mot TBE är 12 månader och rent åldersmässigt är det därför fullt lämpligt. Befinner sig barnet i ett riskområde, exempelvis någonstans i Mälardalen eller kring Stockholm, så är risken att drabbas av TBE betydligt högre jämfört med risken att drabbas av allvarliga biverkningar av vaccinet. De relativt vanliga biverkningar som finns är feber, huvudvärk och sjukdomskänsla som oftast går fort. Förekomsten för dessa är någonstans mellan 1/10 och 1/100. Utöver detta blir fler än 1/10 ömma lokalt vid instickningsstället.

Om du undrar något mer eller känner att du inte fick tillräckligt med svar så mer än välkommen att ringa till vår mottagning på 08-5000 33 00.

Med vänliga hälsningar,
    Andreas, läkarassisten på Vaccinationsgruppen

• Fråga ställd 12:59 12 dec 2017

Har ni fått in Pneumovax i Vällingby?

Hej!
    Ja det finns Pneumovax i Vällingby.

Med vänlig hälsning
    Sofia
    Sjuksköterska

• Fråga ställd 11:33 17 nov 2017

Är 63 år vill vaccineras mot influensa phur kan beställa tid

Vaccinationsgruppen Vällingby svarar:

hej, Om du vill boka en tid för vaccination gör du det på www.sticka.se
    Med vänlig hälsning Lina
    Vaccinationsgruppen