Filter
Lediga tider

Astma KOL-mottagning i Vi

På vården.se kan du jämföra 1 Astma KOL-mottagningar i Vi. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
4 mottagningar i närheten av Vi
4.3 (13)

2.9 (10)

2.7 (17)

Inga tillgängliga tjänster att boka online

Vad har astma kol-mottagningar i Vi för snittbetyg?

I Vi ligger snittbetyget för astma kol-mottagningar på 4.25, vilket är bättre än i resten av landet. Vad tycker du om din astma kol-mottagning? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och astma kol-mottagningar i Vi.

Vilken astma kol-mottagning är bäst i Vi?

Att välja vilken astma kol-mottagning i Vi du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra astma kol-mottagningar baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De astma kol-mottagningar med bästa snittbetyg i Vi på Vården.se är:

Så tycker patienter om astma kol-mottagningar i Vi

• Jag har haft kontakt med Alnö vc i flera år och på senare tid med läkaren Nikolaos, kuratorn Pirjo och fysioterapeuten Oscar. Mina kontaktpersoner har visat stort intresse för att hjälpa och behandla mig på rätt sätt. De har även förmågan att samarbeta med varandra, för att kunna ge patienten rätt hjälp. Man blir också alltid så fint bemött i receptionen. All eloge till personalen!

– Eva L. Doktor.se Alnö Vårdcentral

• Helt perfekt!

– amanda k. Doktor.se Alnö Vårdcentral

• Fantastisk!

– Amanda K. Doktor.se Alnö Vårdcentral

• Fint och proffsigt bemöt av både receptionist, läkare och labbpersonal!

– Jennie Å. Doktor.se Alnö Vårdcentral

• En bra fungerade vårdcentral. Vänlig och tillmötesgående personal

– Gun L. Doktor.se Alnö Vårdcentral

Vilka astma kol-mottagningar i Vi har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga astma kol-mottagningar i Vi som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en astma kol-mottagning på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning är en specialiserad medicinsk enhet som fokuserar på diagnos, behandling och vård för personer med astma och KOL (kroniskt obstruktiv lungsjukdom). Astma- och KOL-mottagningar finns på sjukhus, vårdcentraler och lungkliniker. På mottagningarna arbetar erfarna och kunniga lungspecialister och sjuksköterskor.

Vad är skillnaden mellan astma och KOL?

Astma är en luftvägssjukdom som orsakas av en kronisk inflammation i luftrörens slemhinna, vilket leder till periodiska attacker av andningssvårigheter. KOL är en kronisk inflammatorisk sjukdom i lungor och luftvägar, som kännetecknas av en gradvis försämring av lungfunktionen över tid. Den vanligaste orsaken till KOL är rökning, medan astma oftare har allergiska och ärftliga komponenter. Astma kan debutera i barndomen, medan KOL utvecklas vanligtvis efter många års exponering för rök eller andra skadliga ämnen.

Vad gör en astma & KOL-mottagning?

En astma- och KOL-mottagning erbjuder specialiserad vård och behandling för personer med astma och KOL. De genomför diagnoser, utför lungfunktionstester, ger individuella behandlingsplaner, justerar medicinering och läkemedel, ger rådgivning om hantering av symtom, och ger stöd för att förbättra lungfunktionen.