1/7

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg

Läkarmottagning

Sköterskemottagning

Kostnadsfritt

På Privatläkarna Hälsoval kan du få en tid till sjuksköterska eller distriktssjuksköterska.

Vad kan sköterskemottagningen hjälpa mig med?

Distriktssköterskan är en sjuksköterska som har specialiserat sig i öppen hälso- och sjukvård. På vår sköterskemottagning kan du få råd om sjukdom och hälsa, och vi kan också skriva ut vissa läkemedel och hjälpmedel.

Sköterskemottagningen utför också sjukvårdande behandlingar, exempelvis:

• Såromläggningar
  • Borttagning av stygn
  • Provtagningar
  • Injektioner
  • Blodtryckskontroller
  • Vaccinationer

Beställ tid för provtagning

Du kan komma till oss för provtagning måndag-torsdag kl 8-16 och fredag kl 8-12. All provtagning förbokas, vilket du gör enkelt genom att logga in på 1177.se eller genom att ringa till oss.

Hudmottagning

Hälsokontroll

Pris efter konsultation

KBT-terapi

Fysioterapi

Hos Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten låter vi dig som patient stå i centrum. Vår personal tar hand om dig oavsett om du är lite krasslig eller lider av en svårare åkomma.

Vår klinik ligger i hjärtat av Helsingborg på Järnvägsgatan 10 A.

För dig som är i behov av primärvård är vårt mål att du ska bli färdigbehandlad på plats. Om du däremot behöver sjukhusvård ser vi efter dina behov och ser till att du hamnar på rätt plats.

Vi har ett brett utbud av vårdtjänster

Hos Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten erbjuder vi olika typer av primärvård på uppdrag av Region Skåne, bland annat:

• Läkarmottagning
  • Vaccinationer
  • KBT-terapi
  • Dietist

Vi erbjuder även:

• medicinska intyg för företag och privatpersoner
  • estetisk hudvård
  • hälsokontroll

Det ska vara enkelt att få bra vård - Välkommen till Privatläkarna Hälsoval på Knutpunkten!

Informationen uppdaterades 12:17 - 21 jan, 2024

Claudia

Masooda

Masooda

22 maj, 2024

Väl omhändertagen på Hudmottagningen. Träffade en ST- läkare som kallade på en kollega för ert andra utlåtande. De lyssnade och gav bra information.

24 mar, 2023

Fruktansvärt nonchalant behandling av min svårt sjuka förälder. Svåra att få tag på, gör inte det de sagt att de ska göra, skriver fel remiss o.s.v.

1 feb, 2023

är man pensionär kan man vänta och inte ha så brått

10 jun, 2022

Att som patient behöva vänta nästan två månader får att få resultat från 24 tim ekg/hjärtröntegen är under all kritik. Som patient vill man ha svar så snabbt som möjligt oavsett resultat, att läkaren bedömer resultatet som bra hjälper inte.....patienten måste få veta. När medicinering ändras är en uppföljning nödvändig och som patient ska man inte själv behöva ta initiativet till detta efter två månaders väntan.......!!! Läkaren har patientens liv i sin hand och då hjälper inte ursäkter, systemfel får inte drabba patienten. ,

16 feb, 2022

Mycket sämre än för 2 år sedan,

Fråga ställd 06:11 - 7 jun, 2019

Har högt blodtryck å håller på att hitta en medicin som fungerar, tycker det börjar bli jobbigt att ha kontakt med Sjöcrona, svårt med tider. Har ni någon läkare som är bra på det å där det går att ha kontinuerligt kontakt å inte behöva byta läkare hela tiden.

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi är en vårdcentral med god kontinuitet på både läkare och sjuksköterskor. Du är välkommen att lista dig hos oss. Gå in via Mina vårdkontakter alternativt kom hit och fyll i en listningsblankett. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 12:26 - 20 maj, 2019

Jag har nog fått en vaxpropp i ett öra. Jag behandlar med revaxör men det brukar ändå behövas spolning. Går det bra att komma på en drop in tid eller måste jag boka en tid?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ring 042-187000 för tidbokning till sjuksköterska så kan vi hjälpa dig med spolning. Vänligen, Privatläkarna

Fråga ställd 13:12 - 12 apr, 2019

Jag har haft besvär med ögonen en längre tid och får nu återkommande sår på hornhinnan. Droppar med ögondroppar men inget hjälper.

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi kan tyvärr inte ge rådgivning här. Ska du kunna boka in dig till ögonläkare så behövs remiss. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 07:50 - 3 apr, 2019

Hej, jag opererade mina ögon för grå starr 2014 hos er, Nu har jag fått nåt konstigt på mitt högra öga,ser ut som vattendroppar i ögot som rör sig fram o tillbaka.Har haft det sen i lördags den 30/3 2019.I går kväll kom det dessutom en ljusbåge som liksom rör sig uppifrån och ner.Vad har hänt ?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi kan tyvärr inte svara på medicinska frågor via detta forum. Var vänlig och kontakta din vårdcentral för akut bedömning och ev remiss till ögonläkare. Med vänlig hälsning Privatläkarna

Fråga ställd 09:49 - 27 mar, 2019

På tel.187000 finns inget knappval om att förnya recept. Hur gör man?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Jo det finns knappval för recept men man får först trycka knappvalet för om det gäller ögon, hud eller vårdcentral. Unders respektive enhet kommer sedan knappval för ombokning, rådgivning, recept mm. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 23:39 - 14 feb, 2019

Hej, måste jag ”ordna remiss” till ögon läkaren, fastän jag är listad hos er?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ja, tyvärr behövs det för ögonläkaren har så mycket patienter och måste prioritera. Vänligen, Privatläkarna

Fråga ställd 13:36 - 10 feb, 2019

Hej! Min man har fått en försämrad syn på hö öga! Han började plötsligt se sämre och gick till en optiker. Han skickade en remiss, som tyvärr aldrig kom fram. Nu har en ny remiss skrivits och då undrar vi ifall ni kan kolla det så fort som möjligt! Mvh. Per Stenström

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ring mellan 14.30 0ch 15.30 i dag för ev kan du komma redan i morgon. 042-18700 och välj ögonmottagningen. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 14:40 - 17 jan, 2019

Kan jag bli vaccinerad hos er mot bältros?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ja du kan bli vaccinerad här men du behöver träffa en läkare först för att få ett recept. Var vänlig och ring 042-187000 för tidsbokning till läkare. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 19:47 - 4 jan, 2019

Har ett mycket stort problem med huvudvärk pga hängande ögonlock. Detta problemet blir bara större och större. Får gå upp flera timmar innan arbetet startar och för att kunna köra bil. Dessutom begränsas mitt synfält och jag ser mig som en trafik fara då jag kör ca 5000 mil per år. Finns det något man kan få hjälp med. Förtvivlad!! Hälsningar Lotta

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Lotta, Tack för din fråga. Det låter som om du har det jobbigt med dina ögonlock. Om du kontaktar din husläkare så de kan ordna remiss hit till ögonläkare så kan vår ögonläkare säkerligen hjälpa dig. Tyvärr kan vi i nuläget inte hjälpa dig utan remiss. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 19:28 - 28 dec, 2018

Till vilken adress skickar jag blanketten för att jag ska kunna lista mig hos er? Privatläkarna på Knutpunkten. mvh Romy

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Romy, Privatläkarna Hälsoval Järnvägsgatan 10A 252 78 Helsingborg Välkommen!

Fråga ställd 15:30 - 20 nov, 2018

Hej, Jag vill boka en tid med läkare för att ha läkarintyg för taxiförarlegitimation. När är den tidigaste tid? Mvh, Mohammad Alshihabi

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Du kan tyvärr inte boka in dig via detta formulär, vänligen ring 042-1870000 för rådgivning och tidsbokning. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 12:53 - 20 nov, 2018

Min make och jag önskar influensavaccinering. Vi har varit bortresta och min make har varit förkyld. Jag måste följa med honom så vi önskar gemensam tid. Vi har inte möjlighet på drop in tiderna onsdag och torsdag tyvärr .

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Välkommen att ringa och prata med sjuksköterskorna på 042-187000 för att komma överens om när vi kan komma hit för vaccinering. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 19:10 - 14 nov, 2018

Har ni drop in tider för listad privatperson som ej är werlabskund? Utöver provtagnings dropin?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Simon, Vi har drop in på laboratoriet. Öppet mån-tor 8-16, fre 8-14 med undantag för lunchstängt. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 12:54 - 14 nov, 2018

När har ni drop-in för influensavaccinering???

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Marja-Lena, Vi har drop in på tis-tor kl 13-15 denna och nästa vecka. Med vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 15:12 - 12 nov, 2018

Vilka tider gäller för Drop in influensavaccination?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Sven, Vi har drop in tider för influensavaccination på tisdagar, onsdagar och torsdagar kl 13-15 vecka 46 och 47. Välkommen! Privatläkarna

Fråga ställd 17:33 - 6 nov, 2018

Har ni börjat med influensa vaccinering

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Clas, Vi har drop in för vaccinering vecka 45-48 tis, ons och tor kl 13-15 Välkommen! Privatläkarna

Fråga ställd 16:01 - 31 okt, 2018

Jag har blivit rekommenderad av min optiker att göra en synfältsundersökning eftersom min mamma led av grön starr. Hur mycket kostar en sådan undersökning hos er?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Marie! Tyvärr tar ögonläkaren inte emot nya patienter utan remiss. Vänliga hälsningar, Privatläkarna

Fråga ställd 14:31 - 30 okt, 2018

Hej, Har konstaterad centralvenstrombos med påföljande blödningar, jag ”sköts” via ögonmottagningen och min vårdcentral. Idag tvingade jag akuten på HBG-lasarett att ta proverna för en koagulationsutredning då det dröjt 2,5månad sedan jag fick proppen men inget hänt, ögonmottagningen slår bort allt till andra att sköta. Jag är rekommenderad att komma akut till ögonakuten vid flera ”händelser” MEN inget händer ju, de gör inget. Tre gånger har jag varit där, tre gånger har de fotat näthinnan och idag var det en bra bild, de andra två var så undermåliga att de inte ens kunde jämföra bilderna. Ingen ger mig svar mer än avvakta, vi väntar på blodprovssvar nu. CT är gjord nu har de skrivit remiss för MR men de förklarar inte vad de letar efter och varför. Jag har tappat förtroendet för dem. Kan ni hjälpa mig få svar?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Johan! Om det är här du varit och är missnöjd så ber jag dig ringa ögonsjuksköterskan här på Privatläkarna för att reda ut det. Om det gäller en annan ögonmottagning så ber vi dig kontakta dem. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 10:37 - 27 okt, 2018

influensa vaccin säsong tider?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Vi kommer ha drop-in för vaccination vecka 45-47 tis-tors kl 13-15. Välkommen! Vänliga hälsningar Privatläkarna

Fråga ställd 23:17 - 4 okt, 2018

Hej, Jag undrar vad det kostar att göra en medicinsk undersökning klass 2, godkänd av EASA? För PPL. Tack! Med vänlig hälsning, Sofia

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Sofia! Vi kan göra den medicinska undersökningen du efterfrågar. Priset är 2500 kronor (ink moms). Du kan boka in dig genom att ringa 042-187000 Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 21:31 - 16 maj, 2018

Tar ni emot patienter från andra landsting? Utan remiss? Kostnad för läkarbesök utan remiss o från annat landsting?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Ursäkta sent svar! Vissa Landsting betalar för besök utanför sitt Landsring. Det bästa är att du ringer till personalen och ger mer detaljerad information så kan de svara på dina frågor. 042-187000 Med vänlig hälsning, Privatläkarna Helsingborg

Fråga ställd 14:52 - 26 apr, 2018

Hej! Kan man söka till er även som boende i Höganäs kommun?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Det är fritt vårdsökande så du kan absolut söka hos oss även om du inte bor i Helsingborg. Med vänlig hälsning, Privatläkarna

Fråga ställd 17:19 - 2 apr, 2018

hur många minuter har en läkare med varje patient. ska en läkare läsa sjukjournalen innan besöket. kan en läkare skicka hem en sjuk patient om datorn inte fungerar

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Hur långt besöket är tillsammans med läkaren avgörs av vad man söker för. Denna bedömning gör sjuksköterskan vid bokningen. När det gäller de andra frågorna är det bäst att du via telefon tar kontakt med vederbörande enhet för att kunna få svar på. Med vänlig hälsning, Privatläkarna Helsingborg

Fråga ställd 11:45 - 21 nov, 2017

Tänkte vaccinera mig den här veckan men är förkyld. Kan man få en annan tid och dag i nästa vecka eller framåt?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Det går bra att vaccinera sig nästa vecka du kan komma upp till receptionen/Med vänlig hälsning Marita

Fråga ställd 17:18 - 19 nov, 2017

Hej! Gör ni även ögonplastik? Mina ögonlock är tunga och skymmer mitt synfält, har inte råd att själv stå för sån kostnad

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Du är välkommen att boka en tid till ögonläkare Dr Thomsen för bedömning. Dr Thomsen utför dessa operationer när det finns medicinsk indikation. Boka din tid på 042-187000. Välkommen!

Fråga ställd 10:35 - 12 nov, 2017

När börjar ni vaccination mot influensan?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Vi har drop-in för influensavaccination mellan kl 8.30 till 11.30 följande dagar: 16 – 17 november (v 46) 23 – 24 november (v 47) Varmt välkommen!

Fråga ställd 16:42 - 11 nov, 2017

Vad är skillnaden mellan dessa två varianter av hälsokontroll, förutom pris ?

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Den mindre varianten innefattar inget läkarbesök utan istället två sjuksköterskebesök. I den större varianten träffar man en läkare som gör en undersökning och går igenom alla provsvaren från besök ett. Läs mer på www.privatlakarna.com/foretagshalsokontroll/

Fråga ställd 17:40 - 23 okt, 2017

Vad kostar en hälsokontroll

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Det går bra att komma till oss på hälsokontroll för privatpersoner. Vi har två olika varianter, en för 1750 kr och en större för 2500 kr. Boka din tid via 042-187000. Varmt välkommen!

Fråga ställd 10:23 - 17 okt, 2017

Hej! Jag brukar kolla ögontryck/synfält en gång per år. Kan jag göra detta hos Er? Vad kostar det i så fall? Med vänlig hälsning Jan Hansson

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej Jan, Du är välkommen att boka tid hos oss. Ring och boka tid på 042-187000 på vår telefontid mån-torsdag 14.30-15.30. Besöket kostar 300 kr.

Fråga ställd 13:17 - 6 sep, 2017

Kan man göra receptförnyelse via er hemsida

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej, Ja, via vår hemsida kan du klicka dig vidare till Mina Vårdkontakter, där du kan lägga önskemål om receptförnyelse. Vänligen, Privatläkarna

Fråga ställd 13:14 - 21 jul, 2017

Hej jag är ganska nyni Helsingborg. Jag vill gärna registrera mig hos er. Men det verkar vara svårt att hitta tillräckligt info om detta . Vänligen kontakta mig Mvh Säg Mo 072924209

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Vad roligt att du vill lista dig hos oss! Du kan göra det på flera olika sätt. På vår hemsida kan du skicka efter en blankett, du kan logga in på Mina Vårdkontakter och göra det med hjälp av ditt BankID eller så är du självklart välkommen in till oss så löser vi det i receptionen. Välkommen!

Fråga ställd 08:38 - 11 nov, 2016

Vilka tider gäller för influensavaccination 2016.

Privatläkarna Hälsoval, Helsingborg svarar:

Hej! Du som vill vaccinera dig för säsongsinfluensan är välkommen till oss tisdag till torsdag under vecka 45, 46 samt 47, med start den 8 november. Du behöver inte boka tid, vi har drop-in mellan kl 13-15. Välkommen!

Du ska förboka provtagningen genom att logga in på 1177.se eller genom att ringa till oss.
Tidsbeställda provtagningar:

Vårdcentralen, lunchstängt kl 12-13