1/3

Mama Mia Täby Gynekologmottagning

Täby Allé 6, plan 2 (Täby Centrum), Täby

Mama Mia Täby Gynekologmottagning

Hos Mama Mia Täby Gynekologmottagning kan du få hjälp med utredning och behandling av PCOS, polycystiskt ovariesyndrom.

Vad är PCOS?

PCOS är den vanligast förekommande hormonella rubbningen hos kvinnor i fertil ålder. PCOS innebär att du har många äggblåsor på ena eller båda äggstockarna och samtidigt ofta mycket testosteron i kroppen.

Symptom vid PCOS

Det finns en rad vanliga symptom vid PCOS, till exempel:

• oregelbunden eller utebliven mens

• svårigheter att bli gravid

• utebliven ägglossning

• ökad behåring

• flertalet cystor på äggstockarna (man kan ha PCOS utan att ha cystor på äggstockarna)

• överskott av androgener (manliga könshormoner, testosteron)

• akne och fet hy

• insulinresistens från ett ökat kolhydratsug

• IBS-symtom.

Misstänker du att du kan lida av PCOS? Välkommen att kontakta oss på Mama Mia Täby Gynekologmottagning, så hjälper vi dig!

Varmt välkommen till Mama Mia Täby Gynekologmottagning!

Vår mottagning ligger i fina nya lokaler i Täby Centrum. Här arbetar professionella och erfarna gynekologer som kan hjälpa dig med gynekologisk undersökning, utredning och behandling. Vi finns här för dig, oavsett hur litet eller stort ditt besvär känns.

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi kan hjälpa dig med de flesta gynekologiska besvär, som till exempel:

• Menstruationsbesvär

• Problem i tidig graviditet

• Smärta vid samlag

• Inkontinensbesvär

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi fortsätter ständigt att växa! Inom Mama Mias olika mottagningar får du träffa barnmorskor, läkare och gynekologer med lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig både under graviditeten och genom barnets uppväxt.

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Välkommen till Mama Mia Täby Gynekologmottagning!

Informationen uppdaterades 09:38 - 14 jun, 2024

Loading map