1/3

Mama Mia Täby Gynekologmottagning

Täby Allé 6, plan 2 (Täby Centrum), Täby

Mama Mia Täby Gynekologmottagning

Mama Mia Täby Gynekologmottagning kan hjälpa dig som misstänker att du lider av PMS eller PMDS.

Vad är PMS?

PMS är ett vanligt besvär hos kvinnor som har mens. Det står för premenstruellt syndrom, vilket betyder att symtomen blir märkbara strax innan menstruation. Orsaken bakom PMS är ännu inte klarlagt, men man tror att det har att göra med en känslighet mot de ämnen som bildas när hormonet progesteron bryts ner. Nivån av besvär kan skilja sig mellan olika månader och kvinnor, men några vanliga symtom är:

• Du blir lätt irriterad.

• Du har humörsvängningar.

• Du känner dig orolig och ångestfylld.

• Du känner dig mer svullen i kroppen, särskilt över magen.

• Du känner dig trött.

• Du känner av spänningar eller ömhet i brösten.

• Du är mer hungrig och sötsugen än vanligt.

Vad är PMDS?

PMDS står för premenstruellt dysforiskt syndrom och innebär en större påverkan på ditt humör än vid PMS. De psykiska besvären liknar ofta symtomen vid depression och ångest, och kan påverka din tillvaro negativt. Du kan uppleva att du har lättare för att hamna i konflikter, eller att du undviker att umgås med andra. Symtomen brukar avta när du fått mensen.

Misstänker du att du kan lida av PMS eller PMDS? Välkommen att kontakta oss på Mama Mia Täby Gynekologmottagning, så hjälper vi dig!

Varmt välkommen till Mama Mia Täby Gynekologmottagning!

Vår mottagning ligger i fina nya lokaler i Täby Centrum. Här arbetar professionella och erfarna gynekologer som kan hjälpa dig med gynekologisk undersökning, utredning och behandling. Vi finns här för dig, oavsett hur litet eller stort ditt besvär känns.

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi kan hjälpa dig med de flesta gynekologiska besvär, som till exempel:

• Menstruationsbesvär

• Problem i tidig graviditet

• Smärta vid samlag

• Inkontinensbesvär

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och vi fortsätter ständigt att växa! Inom Mama Mias olika mottagningar får du träffa barnmorskor, läkare och gynekologer med lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig både under graviditeten och genom barnets uppväxt.

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Välkommen till Mama Mia Täby Gynekologmottagning!

Informationen uppdaterades 09:38 - 14 jun, 2024

Loading map