Gräsgatan 8, Stockholm

Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen

Varmt välkommen till Psykolog och Psykoterapeut Kristina Larsen!

Jag erbjuder psykodynamisk långtids- och korttidsterapi för vuxna och äldre ungdomar. Min privata mottagning ligger i en lugn miljö på Gräsgatan 8 med goda parkeringsmöjligheter och nära till Skanstulls kollektivtrafik.

Skäl till att söka hjälp

Ibland kommer människor till mig efter att ha mått dåligt en lång tid och ibland är det en händelse eller livsförändring som är orsaken. I det senare fallet kan det handla om förändringar i livet som exempelvis skilsmässa, dödsfall, arbetslöshet, pensionering eller relationsproblem. Det kan också ha utlöst en djupare kris eller bidragit till att ångest och/eller depression uppstått. Ibland har sökande mått dåligt en längre tid, kanske större delen av livet, utan att riktigt förstå varför.

Andra vanliga kontaktorsaker är:

• Utmattningstillstånd/stress
  • Traumatisering
  • Relationsproblem
  • Somatisk sjukdom
  • Önskan om bättre självkänsla.

Alla stöd- och behandlingsinsatser individanpassas utifrån det fokus vi formulerar tillsammans.

Mitt arbetssätt

Jag är en aktiv psykoterapeut och har här och nu som utgångspunkt i terapin. Det som händer i terapirummet händer sannolikt även i vardagen och det ger en konkret möjlighet att fånga upp associationer, känslor, tankar och reaktioner och arbeta med dessa. Vi försöker tillsammans förstå nuläget utifrån tidigare levnadshistoria. I kontakten finns utrymme både för det som orsakar lidande och för det som ger glädje.

Informationen uppdaterades 15:36 - 23 nov, 2022

Kristina Larsen