Infektionsmottagningen

Om Infektionsmottagningen

Infektionsmottagningen tar emot remitterade och planerade besök. Akuta fall tas emot av en infektionsläkare som är placerad på akutmottagningen och som sköter jourverksamheten dagtid. Vi utför även konsultverksamhet både inom Centrallasarettet Växjö och vid Lasarettet Ljungby. Vi har ett nära samarbete med klinisk mikrobiologi, smittskyddsenheten och vårdhygien. Vi har en särskild sjuksköterskemottagning för provtagning, information och undervisning. För oss är det viktigt att kunna erbjuda stödsamtal under pågående behandling eller vid exempelvis HIV-test. Verksamhetschef Christian Granberg Växel tfn: 0470-588000

Centrallasarettet, Växjö. Entré från Värendsgatan 8. - visa på karta
Ja
Infektionssjukvård, Smittskyddsverksamhet, Sprututbytesverksamhet, Vaccinationsverksamhet