Primärvårdsjouren Västervik

Om Primärvårdsjouren Västervik

1177

Om du blir sjuk eller skadar dig under kvällar och helger är det primärvårdsjouren eller akutmottagningen som hjälper dig. Detta gäller när ditt ärende inte kan vänta till dagen därpå eller kommande vardag då din hälsocentral eller allmänmottagning är öppen.

Kontakta jourmottagningen via telefonnummer 1177. Då får du prata med en sjuksköterska som gör en medicinsk bedömning av dig och kan lotsa dig vidare till rätt vård.

OBS! Vid akuta livshotande tillstånd, ring alltid 112.

1177

Esplanaden 16, Västervik - visa på karta