Tandläkarhuset Odenplan

Odengatan 83, Stockholm - Visa på karta

Logo Tandläkarhuset Odenplan

Odenplan, Stockholm

Välkommen till vår mottagning som ligger på Odengatan 83 centralt belägen i Stockholm. Vi erbjuder modern, miljövänlig tandvård för hela familjen. Vi försöker arbeta vävnadsbesparande och smärtfritt och i nära samarbete med duktiga specialister ser vi som mål att du ska ha kvar dina tänder hela livet.

Moderna material som porslin och plast är självklara. Målet är att ge dig en frisk mun och ett strålande leende och större välbefinnande och ökad självkänsla.

Modern röntgen

För att ta röntgenbilder använder vi oss av OPG, denna teknik gör det möjligt att med en bara en bild röntga alla tänder. Andra fördelar är att man utsätts för betydligt lägre strålning och samtidigt slipper man ha något i munnen, något som framförallt tandvårdsrädda brukar uppskatta.

Du kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Informationen uppdaterades 04 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarhuset Odenplan

• Bettskena

Efter konsultation

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Estetisk tandvård

Efter konsultation

Här hos oss på Odenplans Tandläkarhus kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha ... Läs mer

• Snarkskena

Snark el apnéskenor till dig som snarkar. Detta gör vi i samarbete med Fysiologlab, eftersom snarkning med andningsuppehåll utgör en all... Läs mer

• Tandimplantat

Efter konsultation

Undersökning och konsultation i samarbete med specialisttandläkare i kirurgi och parodontologi. Läs mer

• Tandläkarundersökning

Efter konsultation

En tandläkarundersökning är den rutin undersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen å... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

Karta - Odengatan 83, Stockholm

• 08:53 - 19 nov, 2015 skrev:

Tack Siv, för en välgjord undersökning och ett proffsigt bemötande. Jag rekommenderar varmt den här tandläkarmottagningen till andra .

P.S Tack för att du skrattade åt mitt dåliga tisdagsskämt ;-)

• 10:19 - 03 jun, 2015 skrev:

Jättebra bemötande och professionell undersökning av Siv. Tack!

• 10:35 - 04 feb, 2014 skrev:

tack Amina för utmärkt arbete med min hö framtand igår eftermiddag / Ove

• Fråga ställd 17:08 18 sep 2017

Hej. Jag ser att det finns namn och nummer till tre tandläkare men ingen tandhygienist? Jag har tidigare gått hos tandhygienist hos er, först Berit och sedan Monica. Har ni inga tandhygienister kvar eller finns deras nummer på en egen hemsida? Mvh

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Anette! Självklart har vi tandhygienist.
    Thyg Monica Sundkvist och thyg Shirin Tavana
    Du kan ringa till oss på tel 08-322421 eller 08-301011för att boka tid hos någon av de som du önskar.
    Med vänlig hälsning,
    Tandläkare Maryam Amini

• Fråga ställd 17:05 26 jan 2017

Vad kostar det att dra ut en visdomstand?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Anette! En akut utdragning kostar mellan 1500- 2200 beroende på svårighets graden. Om man behöver operera tanden så kostar det mer
    Mvh
    Tandläkare maryam Amini

• Fråga ställd 11:45 17 aug 2015

Vid telefonsamtal 17 aug till nr 08-301011 upplyser en telefonsvarare "Vi har semesterstängt till tisdagen 11 augusti. Var vänlig återkom".
    Hög tid att ni öppnar upp telefonen och uppgraderar meddelandet! Känns inte speciellt förtroendeingivande om man inte ens kan komma igenom till kliniken, vare sig per telefon eller mail för tidsbokning!

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

TELEFON SVAREN ÄR ÄNDRAR.

• Fråga ställd 13:29 15 dec 2014

Hej, vad är priset för en vanlig tandläkarundersökning hos er vid Odenplan?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hos tandläkare Maryam Amini kostar en undersökning 790 kr med tandstensbortagning kostar det extra.

• Fråga ställd 17:46 06 feb 2013

Hej min speciallist skickade in min remist för ungefär 2 månader sen och ni har inte hört av er, hur lång är eran väntetid?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Melina! Vi har inte fått något remiss, vad gäller remissen. Du kan kontakta oss på telnr: 08-322421 så hjälper vi dig.
    Med vänlig hälsning, tandläkare Maryam Amini