Öppet i morgon från 08:00

Infektionsmottagning Kristianstad

Ambulansvägen 4, Kristianstad

Infektionsmottagning Kristianstad

Till oss kommer du för att undersökas och behandlas för en infektion. Det kan till exempel vara hiv, blodsmitta, hepatit, tuberkulos eller tropiska sjukdomar. Hit kommer du också om du har multiresistenta bakterier eller immunbrist. Du kan även vaccinera dig här och få råd om vilka vaccinationer som du behöver inför din resa. Du kan till exempel få vaccin mot gula febern, hepatit A och B och få recept på medicin mot malaria. Du kommer även hit på återbesök om du har vårdats på infektionsavdelningen.

Informationen uppdaterades 17:13 - 16 feb, 2021

Drop-in-tider