• 010 - 888 54 07

c/o ÖHN-Center Jakobsbergs sjukhus, Birgittavägen 4, Järfälla - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Logo Audika Jakobsberg

Om Audika Jakobsberg

Välkommen till Audikas hörselklinik på Birgittavägen i Järfälla! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Jakobsberg

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Jakobsberg. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Jakobsberg är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Birgittavägen i Järfälla är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Jakobsberg

Hörseltest hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Vi på Audika Jakobsberg erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika mär...

Batterier till hörapparater hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Jakobsberg kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ba...

Hörseltest online hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - c/o ÖHN-Center Jakobsbergs sjukhus, Birgittavägen 4, Järfälla

• Fråga ställd 10:33 20 jan 2020

Ringde idag (20 jan) för att prova ut en hörselapparat. Fick tid i mars. Har tidigare kontaktar er, då visade ni ett antal hörselapparater, men jag fick ingen information om dessa, bara er hörselbok.
    Ska det ta så lång tid att skaffa hörselapparat ??

Audika Jakobsberg svarar:

Hej,

Eftersom det har gått ca 1 år sen du var hos oss så behöver vi göra om bedömningen då ditt hörselprov kan ha förändrats och vårt sortiment inte längre är detsamma.