• 010 - 888 54 07

c/o ÖHN-Center Jakobsbergs sjukhus, Birgittavägen 4, Järfälla - Visa på karta

Logo Audika Jakobsberg

Om Audika Jakobsberg

Välkommen till Audika i Jakobsberg!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Jakobsberg ligger på Birgittavägen 4 i samma lokaler som Öron-Näs & Hals-Center på Jakobsbergs sjukhus i Järfälla. Oss når du enkelt via en kort promenad från pendeltåget som stannar vid Jakobsbergs station.

Vad kan vi hjälpa dig med?

På Audika i Jakobsberg erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 03 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Jakobsberg

Hörseltest hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Audika i Jakobsberg erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel ...

Batterier till hörapparater hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Jakobsberg kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa ba...

Hörseltest online hos Audika Jakobsberg i Järfälla

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - c/o ÖHN-Center Jakobsbergs sjukhus, Birgittavägen 4, Järfälla

• Fråga ställd 10:33 20 jan 2020

Ringde idag (20 jan) för att prova ut en hörselapparat. Fick tid i mars. Har tidigare kontaktar er, då visade ni ett antal hörselapparater, men jag fick ingen information om dessa, bara er hörselbok.
    Ska det ta så lång tid att skaffa hörselapparat ??

Audika Jakobsberg svarar:

Hej,

Eftersom det har gått ca 1 år sen du var hos oss så behöver vi göra om bedömningen då ditt hörselprov kan ha förändrats och vårt sortiment inte längre är detsamma.