STI-mottagning Hudsjukvård Falun

Om STI-mottagning Hudsjukvård Falun

Vi har drop-in till sjuksköterska i mån av tid för symtomfria patienter. Kissa inte två timmar före besöket.

Dalarnas specialistmottagning för sexuellt överförbara sjukdomar finns på Falu lasarett. Hit kan du vända dig om du misstänker att du kan ha blivit smittad med en könssjukdom, till exempel klamydia, eller vill testa dig för säkerhets skull. Remiss behövs inte och vi har ingen åldersgräns.

Falu lasarett - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:00 - 15:30 (lunch 12:00-13:00)
  • Onsdag - Torsdag 08:00 - 12:00
Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Infektionssjukvård, Vaccinationsverksamhet, Venereologi