mental health

BUP Fagersta

, Fagersta

VÀstmanlands sjukhus Fagersta, IngÄng frÄn Floragatan, Entréplan, Fagersta, 73781

Öppet mĂ„ndag frĂ„n 08:00

Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) utreder, behandlar och ger stöd till barn och ungdomar under 18 Är med allvarlig psykisk ohÀlsa, till exempel nedstÀmdhet/depression, oro/Ängest och svÄrigheter att hantera kÀnslor och relationer till andra. Det Àr vanligt att barn och ungdomar som har stora svÄrigheter att fokusera och koncentrera sig söker hjÀlp hos oss. VÀgen in till BUP Àr via den lÀnsövergripande mottagningen BUP Start som Àr placerad i VÀsterÄs. SÄ om ditt barn inte redan har en pÄgÄende kontakt pÄ BUP sÄ Àr det dit du ska vÀnda dig. Vi Àr Älagda att erbjuda ett första besök inom 30 dagar, men tyvÀrr klarar vi inte av det i nulÀget. Vi prioriterar mellan de mÄnga Àrenden som inkommer till oss och jobbar pÄ efter bÀsta förmÄga. Ni kommer att bli kallade sÄ snart vi har en tid att erbjuda. Om situationen för ert barn försÀmras Àr ni vÀlkomna att höra av er till oss, under vÀntetiden.
Vi arbetar med barnens och ungdomarnas behov i fokus. Arbetet utgÄr frÄn evidensbaserade metoder som har visat sig fungera inom barnpsykiatri. All personal arbetar under sekretess och har dÀrmed tystnadsplikt. Samverkan med barn- och ungdomskliniken och barn- och ungdomshabiliteringen samt skola, förskola och socialtjÀnstens familjeenheter i kommunerna Àr en viktig del av BUP:s arbete.

Informationen uppdaterades 09:27 - 29 feb, 2024

Vill du veta hur din kropp mÄr? Boka en hÀlsokontroll hos Svensk Provtagning!

• ett stort utbud av hĂ€lsokontroller i olika omfattning
  • över 155 provtagningsenheter frĂ„n Kiruna i norr till Malmö i söder.
Boka hÀlsokontroll hos Svensk provtagning

Omdömen frÄn patienter

VĂ„rdkvalitet
TillgÀnglighet

Denna vÄrdgivare har inga omdömen Àn. Var den första att lÀmna omdöme!

MĂ„ndag - Fredag:08:00 - 16:00

MĂ„ndag - Fredag:08:00 - 16:00