Nygatan 19, Umeå

Akut tandvård

Du får ett kostnadsförslag.

Tandblekning

Tandrengöring

Tandställning Invisalign

Välkommen till Smile i Umeå!

Välkommen till en centralt belägen och fräsch tandläkarklinik i Umeå, under samma tak som MVG-Gallerian. På Nygatan möter du tandläkare med specialistkompetens, kunniga allmäntandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Några exempel på tillgänglig expertis är specialister inom bettfysiologi och käkkirurgi. Tandvård är gratis för alla upp till 23 års ålder men vi kan också guida dig som är äldre kring ersättning av Försäkringskassan, ett så kallat tandvårdsbidrag.

Utbudet hos oss på Smile Umeå

• Tandläkarundersökning
  • Akut tandvård
  • Tandblekning
  • Tandhygienistbehandling
  • Tandställning Invisalign

Om du har käkleds- eller käkmuskelbesvär finns det hjälp att få av vår specialist inom bettfysiologi som exempelvis kan erbjuda dig en bettskena. Den jämnar ut bettet och käken blir mer avslappnad. På så sätt kan du eliminera spänningshuvudvärk och slitage på tänderna.

Vi erbjuder akut tandvård i Umeå

Har du drabbats av akuta besvär med tänderna? Boka tid hos oss och få hjälp med tandvärk eller tandköttsproblem.

Du kan känna dig trygg hos Smile

Vi har den modernaste kliniken i Umeå som består av ett mångsidigt team som gör ditt tandläkarbesök till en trygg upplevelse.

Så hittar du till oss på Smile i Umeå

Smile Umeå ligger precis i närheten av Umeå Centralstation och är perfekt för dig som föredrar att använda kollektivtrafiken. Även Järnvägstorget, där bussen stannar, ligger i närheten av tandvårdskliniken. För att anlända till centrala Umeå med bil är det enklast att svänga av E4:an eller E12:an och köra en kortare sträcka. Det finns ett par smidiga parkeringsplatser i närheten, några av dem är Arken och Aimo park.

Välkommen att boka en tid hos Smile i Umeå!

Informationen uppdaterades 13:27 - 20 mar, 2024

Måndag - Onsdag:07:00 - 18:00