Hjärtavdelningen, Östersund

Hjärtavdelningen

, Östersund

Kyrkgatan 14,831 83 Östersund, Östersund

Hjärtenhetens uppgift är att ge vård och behandling till patienter med akut hjärtinfarkt, andra akuta hjärtsjukdomar samt medicinsk hjärtsjukvård i övrigt. Verksamheten är indelad i en akut och en planerad verksamhet. Akut verksamhet: -Hjärtintensivvårdsplatser (HIA), 6 vårdplatser -Kardiologisk vårdavdelning, 17 vårdplatser -Avdelningen ansvarar för akuta hjärtlarm inom sjukhuset Planerad verksamhet: -Dagvårdsavdelning, (4 vårdplatser), för patienter som ska genomgå kranskärlsröntgen, pacemakerinläggning och vissa former av arytmibehandlingar Hjärtenhetens övergripande mål: -att ge patienten en kvalificerad hjärtsjukvård och god omvårdnad -att genom inledande rehabilitering och påbörjande av förebyggande åtgärder verka för att reducera ytterligare hjärtskador -att ge närstående stöd och trygghet i för dem svåra situationer -att främja en god arbetsmiljö

Informationen uppdaterades 13:17 - 27 jun, 2023

10 feb, 2021

Hej och stort tack för ert proffsiga omhändertagande. Alla var så omtänksamma, noggranna, vänliga och respektfulla. Kände mig trygg. Ni gjorde verkligen allt för mig och jag kommer aldrig att glömma ert omhändertagande. Hoppas att ni alla får uppskattning för era jobb. En sak som inte kändes bra även om den manlige läkaren kanske bara ville skoja var att kalla mig klyktattare. Har svårt att se det roliga i det och har svårt att förstå att en välutbildad person säger sånt men han var i övrigt professionell. Det viktiga var inte detta, det är att jag skulle vilja ge er alla en stor kram.

19 dec, 2017

Ett fantastiskt team som 2017-12-13 förmodligen räddade mitt liv. Trevliga människor, excellent teamarbete, bra vård och omsorg, före, under och efter operationen (stentar). TACK FÖR ATT NI FINNS!

Lördag - Söndag:00:00 - 23:59

Besökstider