Jönköping
Filter
Lediga tider

Kärlkirurg i Jönköping

På vården.se kan du jämföra 3 Kärlkirurger i Jönköping. Boka tid på den mottagning som passar dina behov bäst Läs mer.
3 mottagningar i närheten av Jönköping

Vad har kärlkirurger i Jönköping för snittbetyg?

I Jönköping ligger snittbetyget för kärlkirurger på 4.65, vilket är sämre än i resten av landet. Vad tycker du om din kärlkirurg? Lämna gärna ett omdöme! Det tar bara några få sekunder. Genom att lämna ett omdöme hjälper du andra patienter att hitta rätt vård och bidrar till större transparens och öppenhet kring olika vårdgivare och kärlkirurger i Jönköping.

Vilken kärlkirurg är bäst i Jönköping?

Att välja vilken kärlkirurg i Jönköping du ska gå till är inte alltid ett självklart beslut. Det är viktigt att du känner dig trygg med den vårdgivare du väljer. Därför hjälper vi dig jämföra kärlkirurger baserat på vad deras patienter faktiskt tycker.

Snittbetyg enligt patientomdömen på Vården.se

De kärlkirurger med bästa snittbetyg i Jönköping på Vården.se är:

Så tycker patienter om kärlkirurger i Jönköping

• Mycket trevlig personal! Snabb och smärtfri behandling och nu hoppas jag på ett bra resultat!

– Anneli A. Åderbråcksklinikerna Jönköping

• Den 3/11 -21 behandlades jag för en förträngning i matstrupen. En ballongvidgning gjordes och resultatet blev väldigt bra, det är mycket lättare att äta efter detta. Jag vill tacka teamet som behandlade mig med läkare, narkossköterska m.fl. Jag är mycket tacksam för hjälpen jag fick, för att jag fick tydlig information om vad som skulle ske och framför allt för den värme och omtänksamhet jag fick av alla i teamet. TACK!

– Håkan E. Kirurgmottagningen Länssjukhuset Ryhov

• Trevlig personal med ett bra och proffsigt bemötande som ingav ett lugn och trygghet. Snabb och smidig operation.

– Tove N. Narva Åderbråckscenter, Jönköping

• Bemötandet var toppenbra av all personal som jag mötte.

– Marica J. Narva Åderbråckscenter, Jönköping

• Saknade att det skickades med material om det blödde igenom.

– Marie A. Narva Åderbråckscenter, Jönköping

Vilka kärlkirurger i Jönköping har öppet på kvällar och helger?

Idag finns det inga kärlkirurger i Jönköping som har öppet på kvällar eller helger. Om du vill nå en kärlkirurg på kvällen eller på helgen kan du prova att utöka din sökning på Vården.se.

Vad är en kärlkirurg?

En kärlkirurg arbetar vanligen på en kärlmottagning och är specialiserad inom kärlkirurgi. Kärlkirurgi är en specialist som fokuserar på diagnos och behandling av sjukdomar i kärlsystemet, vilket inkluderar både blodkärl och lymfkärl. De vanligaste sjukdomarna som en kärlkirurg behandlar är åderförkalkning, blodproppar, aneurysm (utbuktning i blodkärlen) och missbildningar i kärlen. En kärlkirurg kan också behandla venösa åderbråck.

Vad gör en kärlkirurg?

Kärlkirurgen använder sig av både icke-invasiva tekniker och kirurgiska ingrepp för att behandla olika tillstånd relaterat till kärl. Exempel på icke-invasiva tekniker som används är medicinsk behandling, interventionell radiologi och endovaskulär kirurgi, där man använder en kateter för att nå kärlsystemet genom små snitt i huden. Kärlkirurgiska ingrepp som används inkluderar ådertransplantation, kärlrekonstruktion och kärlbypassoperationer. Det är viktigt att notera att kärlkirurger inte enbart behandlar hjärtrelaterade sjukdomar, utan även kroppens andra blodkärlssystem, som exempelvis till benen eller njurarna.