Provtagning för könssjukdomar

karta knapp bakgrund

Stora Marknadsvägen 15, Täby

Öppet måndag från 08:00

Mama Mia Täby Barnmorskemottagning

Vi på Mama Mia Täby BMM kan hjälpa till med provtagning för sexuellt överförbara sjukdomar, så kallade könssjukdomar, som till exempel klamydia, gonorré, hiv och syfilis.

Flera av infektionerna kan du vara bärare av utan att ha några symtom, så testa dig hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Hur smittar sexuellt överförbara sjukdomar?

Sexuellt överförbara sjukdomar smittar framför allt via slemhinnorna i könsorganet, ändtarmen eller munnen. En del sexuellt överförbara sjukdomar kan överföras genom blod som exempelvis hiv och syfilis. Att ha säkrare sex genom användning av kondom, slicklapp eller femidom, gör att du minimerar risken att bli smittad.

Kom till Mama Mia Täby BMM för provtagning!

Välkommen till Mama Mia Täby BMM!

Mama Mia Täby BMM finns i nya och fräscha lokaler i Täby Centrum, precis i anslutning till vårdcentralen och BVC mottagningen. Hos oss arbetar yrkeserfarna och engagerade barnmorskor som kan hjälpa dig med:

• amningsstöd
  • cellprovtagning
  • graviditetskontroller
  • graviditetstest
  • gynekologisk undersökning hos barnmorska
  • mödravård
  • preventivmedelsrådgivning
  • provtagning av könssjukdomar.

Vår målsättning är att kunna erbjuda dig samma barnmorska på samtliga besök om möjligt.

Kontakta oss om du behöver tolk så hjälper vi till att boka det inför besöket.

Mama Mias värderingar

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Inom Mama Mias olika mottagningar får du träffa barnmorskor, läkare och gynekologer med lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig både under graviditeten och genom barnets uppväxt.

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Varmt välkommen till Mama Mia Täby BMM!

Informationen uppdaterades 13:57 - 13 jun, 2024

Omdömen från patienter